Gem annonce
LJA-855726772024-07-01T11:40:02.633AC-fuldmægtig/Specialkonsulent til Miljøstyrelsen for Råstofområdet i Grønland AC-fuldmægtig / Specialkonsulent
til Miljøstyrelsen for Råstofområdet i Grønland
Søges: Engageret og dygtig medarbejder med interesse for naturbeskyttelse og miljøforvaltning inden for råstofområdet.
Om Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen for Råstofområdet (Miljøstyrelsen) er en enhed normeret til 5 medarbejdere under Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø ved Grønlands Selvstyre. Miljøstyrelsen udgør sammen med Råstofstyrelsen Råstofmyndigheden i Grønland.

Miljøstyrelsens opgaver
Miljøstyrelsens opgave er at sikre, at udviklingen af mineprojekter i Grønland sker med mindst mulig negativ effekt på miljø og natur. Miljøstyrelsen bidrager med faglig viden om miljøforhold til støtte for politiske afgørelser i henhold til Mineralloven. Miljøstyrelsen foretager derudover vurderinger og træffer afgørelser om miljø, natur og klimaforhold på råstofområdet.

Stillingen
Der er tale om en fast stilling som AC-fuldmægtig til besættelse snarest muligt. En kandidat med de rette kompetencer og tilstrækkelig erfaring vil, på baggrund af en konkret vurdering, kunne tilbydes ansættelse som Specialkonsulent.

Dine opgaver vil så vidt muligt blive tilpasset dine interesser, uddannelsesmæssige baggrund og erfaringer fra tidligere ansættelser.

I det daglige vil du komme til at arbejde sammen med engagerede kollegaer i Råstofmyndigheden i forbindelse med udvikling af mineprojekter. Miljøstyrelsens arbejdsområder omfatter bl.a.:
  • Sagsbehandling af feltaktivitets- efterforsknings- og udnyttelsesansøgninger;
  • Udvikling og kvalitetssikring af miljøvurderinger og moniteringsprogrammer;
  • Miljøtilsyn på relevante tilladelsesområder;
  • Projektadministration;
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til Naalakkersuisut og orienteringer til ledelsen;  
  • Varetagelse af den løbende kommunikation med mineselskaber og andre interessenter på råstofområdet.

Du vil skulle indgå i samarbejdet med Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø og med Departementet for Mineralske Råstoffer samt Råstofstyrelsen. Derudover vil du komme til at arbejde tæt sammen med Miljøstyrelsens videnskabelige rådgivere hos Nationalt Center for Miljø og Energi og hos Grønlands Naturinstitut.

Kvalifikationer
Miljøstyrelsen er en lille styrelse med et stort ansvarsområde. Det er derfor afgørende, at du motiveres af mange og alsidige udfordringer og kan holde hovedet koldt og bevare humør, overblik og fokus i perioder, hvor vi har travlt. Du må meget gerne have en solid arbejdserfaring fra et tilsvarende område og selvfølgelig en imødekommende og positiv tilgang til samarbejdet med dine kolleger og styrelsens samarbejdspartnere. Du er pligtopfyldende og loyal og sætter en ære i at følge dine opgaver til dørs og yde den bedst mulige støtte for de politiske beslutninger.
Vi lægger vægt på, at du har:
  • En relevant videregående uddannelse inden for naturvidenskab, statskundskab, miljøforvaltning, eller lignende.
  • Flere års administrativ erfaring fra relevant arbejde i en privat eller politisk styret organisation.
  • Interesse for og gerne erfaring med miljøområdet herunder råstofudvinding.
  • Kendskab til og gerne erfaring med miljøvurderinger og miljømonitering.
  • Erfaring med projektstyring.
  • Interesse for og gerne erfaring med offentlig forvaltning og offentlig ret.
  • Gode sprogkompetencer på dansk og engelsk og gerne grønlandsk.
  • En stærk ansvarsfølelse og en proaktiv og organiseret tilgang til dine opgaver.
  • En social og imødekommende natur og evner at skabe konstruktive forhandlings- og samarbejdsrelationer.
  • Gode IT-kompetencer og gerne kendskab til GIS og Excel på brugerniveau.
  • En positiv indstilling og et godt humør.

Vi tilbyder
En alsidig og udfordrende stilling med gode muligheder for udvikling af dine faglige og personlige kompetencer. Vi prioriterer en positiv og respektfuld omgangstone og arbejder målrettet på at fremme høj trivsel. Vi er præget af dynamik, ambition og en stærk ansvarsfølelse både individuelt og kollektivt. Vi søger derfor en person, der vil trives i et sådant miljø og aktivt bidrage til at understøtte og videreudvikle det.

Om rejseaktivitet
Rejseaktivitet i- og uden for Grønland i forbindelse med tilsyn og deltagelse i konferencer og borgermøder kan forventes i mindre omfang.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til styrelseschef Steen Christensen, tlf. +299 345187, e-mail: chrs@nanoq.gl.

Løn og Ansættelsesvilkår
Løn - og ansættelsesvilkår i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der kan ikke anvises personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Ansøgning
Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning. Bemærk: vi modtager ikke ansøgninger via e-mail
Ansøgningsfristen er 28.07 2024
Der holdes løbende ansættelsessamtaler.


Om Naalakkersuisut
Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.
Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.


Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.


Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job

AC-fuldmægtig Specialkonsulent til Miljøstyrelsen for Råstofområdet i Grønland Søges: Engageret og dygtig medarbejder med interesse for naturbeskyttelse og miljøforvaltning inden for råstofområdet. Om Miljøstyrelsen Miljøstyrelsen for Råstofområdet (Miljøstyrelsen) er en enhed normeret til 5 medarbejdere under Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø ved Grønlands Selvstyre. Miljøstyrelsen udgør sammen med Råstofstyrelsen Råstofmyndigheden i Grønland. Miljøstyrelsens opgaver Miljøstyrelsens opgave er at sikre, at udviklingen af mineprojekter i Grønland sker med mindst mulig negativ effekt på miljø og natur. Miljøstyrelsen bidrager med faglig viden om miljøforhold til støtte for politiske afgørelser i henhold til Mineralloven. Miljøstyrelsen foretager derudover vurderinger og træffer afgørelser om miljø, natur og klimaforhold på råstofområdet. Stillingen Der er tale om en fast stilling som AC-fuldmægtig til besættelse snarest muligt. En kandidat med de rette kompetencer og tilstrækkelig erfaring vil, på baggrund af en konkret vurdering, kunne tilbydes ansættelse som Specialkonsulent. Dine opgaver vil så vidt muligt blive tilpasset dine interesser, uddannelsesmæssige baggrund og erfaringer fra tidligere ansættelser. I det daglige vil du komme til at arbejde sammen med engagerede kollegaer i Råstofmyndigheden i forbindelse med udvikling af mineprojekter. Miljøstyrelsens arbejdsområder omfatter bl.a.: Sagsbehandling af feltaktivitets- efterforsknings- og udnyttelsesansøgninger Udvikling og kvalitetssikring af miljøvurderinger og moniteringsprogrammer Miljøtilsyn på relevante tilladelsesområder Projektadministration Udarbejdelse af beslutningsoplæg til Naalakkersuisut og orienteringer til ledelsen Varetagelse af den løbende kommunikation med mineselskaber og andre interessenter på råstofområdet. Du vil skulle indgå i samarbejdet med Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø og med Departementet for Mineralske Råstoffer samt Råstofstyrelsen. Derudover vil du komme til at arbejde tæt sammen med Miljøstyrelsens videnskabelige rådgivere hos Nationalt Center for Miljø og Energi og hos Grønlands Naturinstitut. Kvalifikationer Miljøstyrelsen er en lille styrelse med et stort ansvarsområde. Det er derfor afgørende, at du motiveres af mange og alsidige udfordringer og kan holde hovedet koldt og bevare humør, overblik og fokus i perioder, hvor vi har travlt. Du må meget gerne have en solid arbejdserfaring fra et tilsvarende område og selvfølgelig en imødekommende og positiv tilgang til samarbejdet med dine kolleger og styrelsens samarbejdspartnere. Du er pligtopfyldende og loyal og sætter en ære i at følge dine opgaver til dørs og yde den bedst mulige støtte for de politiske beslutninger. Vi lægger vægt på, at du har: En relevant videregående uddannelse inden for naturvidenskab, statskundskab, miljøforvaltning, eller lignende. Flere års administrativ erfaring fra relevant arbejde i en privat eller politisk styret organisation. Interesse for og gerne erfaring med miljøområdet herunder råstofudvinding. Kendskab til og gerne erfaring med miljøvurderinger og miljømonitering. Erfaring med projektstyring. Interesse for og gerne erfaring med offentlig forvaltning og offentlig ret. Gode sprogkompetencer på dansk og engelsk og gerne grønlandsk. En stærk ansvarsfølelse og en proaktiv og organiseret tilgang til dine opgaver. En social og imødekommende natur og evner at skabe konstruktive forhandlings- og samarbejdsrelationer. Gode IT-kompetencer og gerne kendskab til GIS og Excel på brugerniveau. En positiv indstilling og et godt humør. Vi tilbyder En alsidig og udfordrende stilling med gode muligheder for udvikling af dine faglige og personlige kompetencer. Vi prioriterer en positiv og respektfuld omgangstone og arbejder målrettet på at fremme høj trivsel. Vi er præget af dynamik, ambition og en stærk ansvarsfølelse både individuelt og kollektivt. Vi søger derfor en person, der vil trives i et sådant miljø og aktivt bidrage til at understøtte og videreudvikle det. Om rejseaktivitet Rejseaktivitet i- og uden for Grønland i forbindelse med tilsyn og deltagelse i konferencer og borgermøder kan forventes i mindre omfang. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til styrelseschef Steen Christensen, tlf. 299 345187, e-mail: chrs@nanoq.gl. Løn og Ansættelsesvilkår Løn - og ansættelsesvilkår i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation. Bolig Der kan ikke anvises personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør. Ansøgning Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning. Bemærk: vi modtager ikke ansøgninger via e-mail Ansøgningsfristen er 28.07 2024 Der holdes løbende ansættelsessamtaler. Om Naalakkersuisut Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig. Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig. Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet. Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http: www.naalakkersuisut.gl job1011ADK_DG_MAGDKDanmark2024-07-28T00:00:000000https://naalakkersuisut.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=cdb70d4f-b97f-4983-ac46-2142c9412d92&languageKey=da-DKEuropaGrønlandKommuneqarfik SermersooqNuuk4789770Naalakkersuisut11Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og MiljøImaneq 1A - 8013900NuukDKDanmarkGRLGrønlandnew1675328603_logo_large.pnghttps://naalakkersuisut.gl/new1675328621_logo_small.png0366179222Steen Christensen
Imaneq 1A - 801
3900chrs@nanoq.gl+299 345187NuukDKDanmarkGRLGrønland
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret0214Jordbrug, miljø og fødevarer206Konsulent og rådgivning366179222
Kommuneqarfik Sermersooq
Aqqusinersuaq 53900NuukDKDanmark
da-DK

AC-fuldmægtig/Specialkonsulent til Miljøstyrelsen for Råstofområdet i Grønland

Naalakkersuisut

Nuuk

Indrykket
01-07-2024
Kontakt
Naalakkersuisut
Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø
Imaneq 1A - 801
3900 Nuuk
Kontakt
Steen Christensen 
Tlf
+299 345187
Imaneq 1A - 801
3900 Nuuk
Grønland
Praktisk information
Oprettet
01-07-2024
Udløber
28-07-2024
Kviknummer
LJA-85572677
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jordbrug, miljø og fødevarer, Konsulent og rådgivning

 AC-fuldmægtig / Specialkonsulent
til Miljøstyrelsen for Råstofområdet i Grønland
Søges: Engageret og dygtig medarbejder med interesse for naturbeskyttelse og miljøforvaltning inden for råstofområdet.
Om Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen for Råstofområdet (Miljøstyrelsen) er en enhed normeret til 5 medarbejdere under Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø ved Grønlands Selvstyre. Miljøstyrelsen udgør sammen med Råstofstyrelsen Råstofmyndigheden i Grønland.

Miljøstyrelsens opgaver
Miljøstyrelsens opgave er at sikre, at udviklingen af mineprojekter i Grønland sker med mindst mulig negativ effekt på miljø og natur. Miljøstyrelsen bidrager med faglig viden om miljøforhold til støtte for politiske afgørelser i henhold til Mineralloven. Miljøstyrelsen foretager derudover vurderinger og træffer afgørelser om miljø, natur og klimaforhold på råstofområdet.

Stillingen
Der er tale om en fast stilling som AC-fuldmægtig til besættelse snarest muligt. En kandidat med de rette kompetencer og tilstrækkelig erfaring vil, på baggrund af en konkret vurdering, kunne tilbydes ansættelse som Specialkonsulent.

Dine opgaver vil så vidt muligt blive tilpasset dine interesser, uddannelsesmæssige baggrund og erfaringer fra tidligere ansættelser.

I det daglige vil du komme til at arbejde sammen med engagerede kollegaer i Råstofmyndigheden i forbindelse med udvikling af mineprojekter. Miljøstyrelsens arbejdsområder omfatter bl.a.:

  • Sagsbehandling af feltaktivitets- efterforsknings- og udnyttelsesansøgninger;
  • Udvikling og kvalitetssikring af miljøvurderinger og moniteringsprogrammer;
  • Miljøtilsyn på relevante tilladelsesområder;
  • Projektadministration;
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til Naalakkersuisut og orienteringer til ledelsen;  
  • Varetagelse af den løbende kommunikation med mineselskaber og andre interessenter på råstofområdet.

Du vil skulle indgå i samarbejdet med Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø og med Departementet for Mineralske Råstoffer samt Råstofstyrelsen. Derudover vil du komme til at arbejde tæt sammen med Miljøstyrelsens videnskabelige rådgivere hos Nationalt Center for Miljø og Energi og hos Grønlands Naturinstitut.

Kvalifikationer
Miljøstyrelsen er en lille styrelse med et stort ansvarsområde. Det er derfor afgørende, at du motiveres af mange og alsidige udfordringer og kan holde hovedet koldt og bevare humør, overblik og fokus i perioder, hvor vi har travlt. Du må meget gerne have en solid arbejdserfaring fra et tilsvarende område og selvfølgelig en imødekommende og positiv tilgang til samarbejdet med dine kolleger og styrelsens samarbejdspartnere. Du er pligtopfyldende og loyal og sætter en ære i at følge dine opgaver til dørs og yde den bedst mulige støtte for de politiske beslutninger.
Vi lægger vægt på, at du har:
  • En relevant videregående uddannelse inden for naturvidenskab, statskundskab, miljøforvaltning, eller lignende.
  • Flere års administrativ erfaring fra relevant arbejde i en privat eller politisk styret organisation.
  • Interesse for og gerne erfaring med miljøområdet herunder råstofudvinding.
  • Kendskab til og gerne erfaring med miljøvurderinger og miljømonitering.
  • Erfaring med projektstyring.
  • Interesse for og gerne erfaring med offentlig forvaltning og offentlig ret.
  • Gode sprogkompetencer på dansk og engelsk og gerne grønlandsk.
  • En stærk ansvarsfølelse og en proaktiv og organiseret tilgang til dine opgaver.
  • En social og imødekommende natur og evner at skabe konstruktive forhandlings- og samarbejdsrelationer.
  • Gode IT-kompetencer og gerne kendskab til GIS og Excel på brugerniveau.
  • En positiv indstilling og et godt humør.

Vi tilbyder
En alsidig og udfordrende stilling med gode muligheder for udvikling af dine faglige og personlige kompetencer. Vi prioriterer en positiv og respektfuld omgangstone og arbejder målrettet på at fremme høj trivsel. Vi er præget af dynamik, ambition og en stærk ansvarsfølelse både individuelt og kollektivt. Vi søger derfor en person, der vil trives i et sådant miljø og aktivt bidrage til at understøtte og videreudvikle det.

Om rejseaktivitet
Rejseaktivitet i- og uden for Grønland i forbindelse med tilsyn og deltagelse i konferencer og borgermøder kan forventes i mindre omfang.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til styrelseschef Steen Christensen, tlf. +299 345187, e-mail: chrs@nanoq.gl.

Løn og Ansættelsesvilkår
Løn - og ansættelsesvilkår i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der kan ikke anvises personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Ansøgning
Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning. Bemærk: vi modtager ikke ansøgninger via e-mail
Ansøgningsfristen er 28.07 2024
Der holdes løbende ansættelsessamtaler.


Om Naalakkersuisut
Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.
Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.


Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.


Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Job i virksomheden
Lignende job

Grønlands Selvstyre - Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Del dette job

Virksomhedsinformation
Naalakkersuisut
Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø
Imaneq 1A - 801
3900 Nuuk
Kontaktperson
Steen Christensen 
Tlf
+299 345187
Adresse
Imaneq 1A - 801
3900 Nuuk
Grønland
Praktisk information
Oprettet
01-07-2024
Udløber
28-07-2024
Kviknummer
LJA-85572677
Jobtype
Fuldtid
Fag
Jordbrug, miljø og fødevarer, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce