LJA-838390742022-07-18T08:27:36.983Departementet for Børn, Unge og Familier søger en AC-fuldmægtig/specialkonsulentVil du være med at forbedre forholdene for børn, unge og familier i Grønland?
I Departementet for Børn, Unge og Familier har vi fokus på at styrke forholdene for børn, unge og familier og arbejder med at realisere de politiske mål på ressortområdet. Hvis du vil være med til at løfte området, så er stillingen som AC-fuldmægtig/specialkonsulent i Departementet for Børn, Unge og Familier måske noget for dig.

Opgaverne i departementet omfatter bl.a. udvikling af strategier og handleplaner på børne-, unge- og familieområdet samt handicapområdet, servicering af det politiske niveau i form af notater, redegørelser mv. samt diverse projekt- og udviklingsopgaver. Bl.a. arbejder departementet pt. på udviklingen af en handlingsplan mod vold i nære relationer. Denne handlingsplan skal sikre, at der arbejdes målrettet og langsigtet med at forebygge vold i nære relationer, så flere børn og unge vokser op i trygge og velfungerende familier. Projektledelsen af det videre arbejde med denne handlingsplanen vil bl.a. ligge hos den nye AC-fuldmægtig/specialkonsulent.

Om stillingen
Opgaverne omfatter blandt andet:
  • At udvikle og lede projekter, strategier, indsatser og analyser på området, herunder projektledelse af handlingsplanen mod vold i nære relationer.
  • At udarbejde oplæg til Naalakkersuisut, baggrundsnotater, besvarelse af 37 spørgsmål, mv.
  • At have ansvar for, deltage i og varetage koordinerende arbejdsopgaver i forbindelse med projektgrupper på departementets ressortområde.
  • At udarbejde taler og pressemeddelelser samt andre former for intern og ekstern kommunikation.
  • At lede eller medvirke til undersøgelser, evalueringer o.l. på det sociale område.
  • At indgå i lovforberedende arbejde, evt. finanslovarbejde, budgetopfølgning mv.
Opgaverne er alsidige og stiller krav om at kunne indgå i samarbejde på tværs af sprog- og faggrænser, samt at kunne tage et selvstændigt ansvar for egne sagsområder og projekter. Stillingen stiller krav om hurtigt at kunne sætte sig ind i nyt stof og være fleksibel, samt at kunne trives med at arbejde i en organisation, hvor små og store opgaver krydser hinanden i en til tider travl hverdag.

Derfor er det en fordel, hvis du er ansvarsbevidst, omstillingsparat og samarbejdsorienteret. Du skal være interesseret i at arbejde i en politisk styret organisation, hvor tempoet ofte er meget højt, og leveringsfristerne er korte. Du skal være god til at formidle, såvel skriftligt som mundtligt, og have en evne til at gennemskue komplicerede sammenhænge.

Om dig
  • Har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau
  • Har viden om socialområdet
  • Har erfaring med projektledelse og procesarbejde
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og udviklingsorienteret
  • Er dygtig til kommunikere på skrift og i tale
  • Kan skabe overblik over mange og komplekse informationer
  • Er god til at samarbejde med kollegaer og eksterne interessenter
  • Har kendskab til grønlandske samfundsforhold og kultur
  • Det er en fordel, hvis du har gode kompetencer i forhold til både kvalitative og kvantitative metoder
  • Gerne dobbeltsproget, men det er ingen betingelse
Om Departementet for Børn, Unge og Familier
I Departementet for Børn, Unge og Familier er vi ca. 18 medarbejdere fordelt over afdelingerne Ledelsessekretariatet, Strategi og Udvikling og Socialjura, og denne stilling er organisatorisk forankret i Strategi og Udvikling. Derudover har departementet en underliggende enhed, Socialstyrelsen.

Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 8. august 2022 kl. 12.00 grønlandsk tid.
Tiltrædelsesdato er den 1. oktober 2022 eller efter aftale.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen eller departementet, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Ditte Enemark Sølbeck på e-mail ditt@nanoq.gl eller telefon +299 26 49 95.
 

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation. Indplacering som specialkonsulent kan ske for en kandidat med de rette dokumenterbare kompetencer og efter en konkret vurdering.

Bolig
Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.
Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.
101IDK_DG_MAGDKDanmark-12022-08-08T00:00:000000https://naalakkersuisut.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=95ae5995-b4a0-41cd-8b7b-22dc89cb4f45&languageKey=da-DKEuropaGrønlandKommuneqarfik SermersooqNuuk1876308Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender11Imaneq 43900NuukDKDanmarkGRLGrønland1876308_logo_large.jpg1876308_logo_small.jpg164.17540540-51.73160650326965560
Imaneq 4
3900NuukDKDanmarkDKDanmark
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret018-07-202201-08-2022206Konsulent og rådgivning326965560DKDanmarkda-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Departementet for Børn, Unge og Familier søger en AC-fuldmægtig/specialkonsulent

Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Nuuk

Indrykket
18-07-2022
Kontakt
Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender
Imaneq 4
3900 Nuuk
Kontakt
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
18-07-2022
Udløber
08-08-2022
Kviknummer
LJA-83839074
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning

Vil du være med at forbedre forholdene for børn, unge og familier i Grønland?
I Departementet for Børn, Unge og Familier har vi fokus på at styrke forholdene for børn, unge og familier og arbejder med at realisere de politiske mål på ressortområdet. Hvis du vil være med til at løfte området, så er stillingen som AC-fuldmægtig/specialkonsulent i Departementet for Børn, Unge og Familier måske noget for dig.

Opgaverne i departementet omfatter bl.a. udvikling af strategier og handleplaner på børne-, unge- og familieområdet samt handicapområdet, servicering af det politiske niveau i form af notater, redegørelser mv. samt diverse projekt- og udviklingsopgaver. Bl.a. arbejder departementet pt. på udviklingen af en handlingsplan mod vold i nære relationer. Denne handlingsplan skal sikre, at der arbejdes målrettet og langsigtet med at forebygge vold i nære relationer, så flere børn og unge vokser op i trygge og velfungerende familier. Projektledelsen af det videre arbejde med denne handlingsplanen vil bl.a. ligge hos den nye AC-fuldmægtig/specialkonsulent.

Om stillingen
Opgaverne omfatter blandt andet:

  • At udvikle og lede projekter, strategier, indsatser og analyser på området, herunder projektledelse af handlingsplanen mod vold i nære relationer.
  • At udarbejde oplæg til Naalakkersuisut, baggrundsnotater, besvarelse af 37 spørgsmål, mv.
  • At have ansvar for, deltage i og varetage koordinerende arbejdsopgaver i forbindelse med projektgrupper på departementets ressortområde.
  • At udarbejde taler og pressemeddelelser samt andre former for intern og ekstern kommunikation.
  • At lede eller medvirke til undersøgelser, evalueringer o.l. på det sociale område.
  • At indgå i lovforberedende arbejde, evt. finanslovarbejde, budgetopfølgning mv.
Opgaverne er alsidige og stiller krav om at kunne indgå i samarbejde på tværs af sprog- og faggrænser, samt at kunne tage et selvstændigt ansvar for egne sagsområder og projekter. Stillingen stiller krav om hurtigt at kunne sætte sig ind i nyt stof og være fleksibel, samt at kunne trives med at arbejde i en organisation, hvor små og store opgaver krydser hinanden i en til tider travl hverdag.

Derfor er det en fordel, hvis du er ansvarsbevidst, omstillingsparat og samarbejdsorienteret. Du skal være interesseret i at arbejde i en politisk styret organisation, hvor tempoet ofte er meget højt, og leveringsfristerne er korte. Du skal være god til at formidle, såvel skriftligt som mundtligt, og have en evne til at gennemskue komplicerede sammenhænge.

Om dig
  • Har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau
  • Har viden om socialområdet
  • Har erfaring med projektledelse og procesarbejde
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og udviklingsorienteret
  • Er dygtig til kommunikere på skrift og i tale
  • Kan skabe overblik over mange og komplekse informationer
  • Er god til at samarbejde med kollegaer og eksterne interessenter
  • Har kendskab til grønlandske samfundsforhold og kultur
  • Det er en fordel, hvis du har gode kompetencer i forhold til både kvalitative og kvantitative metoder
  • Gerne dobbeltsproget, men det er ingen betingelse
Om Departementet for Børn, Unge og Familier
I Departementet for Børn, Unge og Familier er vi ca. 18 medarbejdere fordelt over afdelingerne Ledelsessekretariatet, Strategi og Udvikling og Socialjura, og denne stilling er organisatorisk forankret i Strategi og Udvikling. Derudover har departementet en underliggende enhed, Socialstyrelsen.

Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 8. august 2022 kl. 12.00 grønlandsk tid.
Tiltrædelsesdato er den 1. oktober 2022 eller efter aftale.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen eller departementet, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Ditte Enemark Sølbeck på e-mail ditt@nanoq.gl eller telefon +299 26 49 95.
 

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation. Indplacering som specialkonsulent kan ske for en kandidat med de rette dokumenterbare kompetencer og efter en konkret vurdering.

Bolig
Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.
Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender
Imaneq 4
3900 Nuuk
Kontaktperson
Adresse
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
18-07-2022
Udløber
08-08-2022
Kviknummer
LJA-83839074
Jobtype
Fuldtid
Fag
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed