LJA-850774252023-09-22T10:32:38.983Digitalarkivar søges til Københavns Stadsarkiv

Vil du være med til at indsamle, bevare og tilgængeliggøre den digitale kulturarv i tæt samarbejde med den kommunale forvaltning og sammen med et dynamisk team af kolleger i afdelingen Digital Arkivering? Så er du måske vores nye kollega, som kan hjælpe os med at drive og udvikle et område i faglig vækst!

 

Om stillingen
Du får en bred palette af opgaver fra bevaringsvurderinger i forhold til gældende lovgivning, afleveringsforberedende arbejde og kvalitetssikring af arkiveringsversioners dataindhold. Opgavernes karakter spænder vidt fra planlægning og kommunikation til anvendelse af specialiserede arkivfaglige IT-værktøjer i forbindelse med test og tilgængeliggørelse af arkiveringsversioner.

 

Din primære opgave er at styre afleveringerne af bevaringsværdige digitale arkivalier fra kommunale IT-systemer i samspil med forvaltninger og private IT-leverandører. Både som arkivar i Københavns Kommune og som konsulent indenfor Netværket Elektronisk Arkivering (NEA), der er et samarbejde mellem Københavns Stadsarkiv og 32 andre kommunale arkiver.

 

Du kan forvente

  • Udfordrende opgaver inden for afdelingens hovedområder, som er digitalarkivering i Københavns Kommune, ligesom vi understøtter NEA-kommunernes digitale arkivering
  • Ansvar, faglig udvikling og spændende opgaver, der knytter sig til et område i forandring
  • Løbende kompetenceudvikling
  • En afdeling med fokus på selvledelse og frihed under ansvar
  • Et tæt fagligt samarbejde med dygtige kolleger
  • Fleksibilitet, når du tilrettelægger dine opgaver og din arbejdstid

Vi lægger vægt på, at du

  • Har erfaring med digital arkivdannelse og arkivering samt Records Management
  • Har solidt kendskab til databaser, databaseteori, SQL og XML
  • Har overblik over det relevante lovgrundlag
  • Kan rådgive kommunale forvaltninger og kommunale arkiver i digital arkivering
  • Er udadvendt og kan lide at kommunikere med forskellige samarbejdspartnere, og at du har sans for modtageren
  • Kan navigere professionelt og pragmatisk i krydsfeltet mellem lovkrav, faglige standarder og ressourcemæssige hensyn
  • Er struktureret, vedholdende og resultatorienteret
  • Er et åbent og nysgerrigt menneske

Kvalifikationer

Relevant akademisk uddannelse og dokumenteret professionel erfaring med digitalt arkivarbejde og moderne forvaltningsforhold.

Om os

Vores afdeling Digital Arkivering bor i en gammel herskabslejlighed i Stormgade midt i København. Du kommer til at arbejde sammen med 12 kompetente og samarbejdsstærke kolleger. Afdelingen er et sammentømret team med lav udskiftning, faglig stolthed og højt engagement. Vi brænder for at sikre og håndtere de data, vi har ansvaret for på god og professionel vis.

 

Det ligger dybt i afdelingens DNA, at tillid, åben dialog og den enkelte kollegas kompetencer og idéer sikrer større arbejdsglæde, mere succes og højere effektivitet. Der er kort vej fra idé til handling, og vi arbejder strategisk med faglig, menneskelig og social udvikling af vores arbejdsplads. Vi mener, at det skal være sjovt at gå på arbejde og tror på den fine balancegang mellem seriøsitet og en legende tilgang. Tonen hos os er uformel, og alle medarbejdere uanset stilling og erfaring kan påvirke vores arbejdsgange og måde at gøre tingene på.

 

Københavns Stadsarkiv er en del af enheden Kunst og Historie i Kultur- og Fritidsforvaltningen, Københavns Kommune. Enheden omfatter desuden Nikolaj Kunsthal, Thorvaldsens Museum, Københavns Museum og Dansekapellet. Stadsarkivet har cirka 30 ansatte

 

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt og løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Tiltrædelse af stillingen ønskes pr. 1. december 2023. Vi indhenter straffeattest og reference i forbindelse med ansættelsen.

 

Yderligere informationer
Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mads Neuhard på 6023 3385.

Indsend ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse.

Søg via linket senest søndag den 15. oktober 2023

Samtaler afholdes mandag den 23. oktober 2023.

 

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

 

101IDK_DG_MAGDKDanmark2023-10-15T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=194849&DepartmentId=19876&MediaId=4752&SkipAdvertisement=trueEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavn3671126Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen10Kultur og Fritid Amager ØstNyropsgade 31602København VDKDanmarkDKDanmark3671126_logo_large.jpghttps://www.kk.dk/3671126_logo_small.jpg0363722450Mads Neuhard
Stormgade 20
15556023 3385København VDKDanmarkDKDanmark
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret009-10-202315-10-202373Administration200Bibliotek og information204IT og web363722450
Stormgade 20
1555København VDKDanmark
da-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitalarkivar søges til Københavns Stadsarkiv

Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen

Storkøbenhavn

Indrykket
22-09-2023
Kontakt
Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur og Fritid Amager Øst
Nyropsgade 3
1602 København V
Kontakt
Mads Neuhard 
Tlf
6023 3385
Stormgade 20
1555 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-09-2023
Udløber
15-10-2023
Kviknummer
LJA-85077425
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Bibliotek og information, IT og web

Vil du være med til at indsamle, bevare og tilgængeliggøre den digitale kulturarv i tæt samarbejde med den kommunale forvaltning og sammen med et dynamisk team af kolleger i afdelingen Digital Arkivering? Så er du måske vores nye kollega, som kan hjælpe os med at drive og udvikle et område i faglig vækst!

 

Om stillingen
Du får en bred palette af opgaver fra bevaringsvurderinger i forhold til gældende lovgivning, afleveringsforberedende arbejde og kvalitetssikring af arkiveringsversioners dataindhold. Opgavernes karakter spænder vidt fra planlægning og kommunikation til anvendelse af specialiserede arkivfaglige IT-værktøjer i forbindelse med test og tilgængeliggørelse af arkiveringsversioner.

 

Din primære opgave er at styre afleveringerne af bevaringsværdige digitale arkivalier fra kommunale IT-systemer i samspil med forvaltninger og private IT-leverandører. Både som arkivar i Københavns Kommune og som konsulent indenfor Netværket Elektronisk Arkivering (NEA), der er et samarbejde mellem Københavns Stadsarkiv og 32 andre kommunale arkiver.

 

Du kan forvente

  • Udfordrende opgaver inden for afdelingens hovedområder, som er digitalarkivering i Københavns Kommune, ligesom vi understøtter NEA-kommunernes digitale arkivering
  • Ansvar, faglig udvikling og spændende opgaver, der knytter sig til et område i forandring
  • Løbende kompetenceudvikling
  • En afdeling med fokus på selvledelse og frihed under ansvar
  • Et tæt fagligt samarbejde med dygtige kolleger
  • Fleksibilitet, når du tilrettelægger dine opgaver og din arbejdstid

Vi lægger vægt på, at du

  • Har erfaring med digital arkivdannelse og arkivering samt Records Management
  • Har solidt kendskab til databaser, databaseteori, SQL og XML
  • Har overblik over det relevante lovgrundlag
  • Kan rådgive kommunale forvaltninger og kommunale arkiver i digital arkivering
  • Er udadvendt og kan lide at kommunikere med forskellige samarbejdspartnere, og at du har sans for modtageren
  • Kan navigere professionelt og pragmatisk i krydsfeltet mellem lovkrav, faglige standarder og ressourcemæssige hensyn
  • Er struktureret, vedholdende og resultatorienteret
  • Er et åbent og nysgerrigt menneske

Kvalifikationer

Relevant akademisk uddannelse og dokumenteret professionel erfaring med digitalt arkivarbejde og moderne forvaltningsforhold.

Om os

Vores afdeling Digital Arkivering bor i en gammel herskabslejlighed i Stormgade midt i København. Du kommer til at arbejde sammen med 12 kompetente og samarbejdsstærke kolleger. Afdelingen er et sammentømret team med lav udskiftning, faglig stolthed og højt engagement. Vi brænder for at sikre og håndtere de data, vi har ansvaret for på god og professionel vis.

 

Det ligger dybt i afdelingens DNA, at tillid, åben dialog og den enkelte kollegas kompetencer og idéer sikrer større arbejdsglæde, mere succes og højere effektivitet. Der er kort vej fra idé til handling, og vi arbejder strategisk med faglig, menneskelig og social udvikling af vores arbejdsplads. Vi mener, at det skal være sjovt at gå på arbejde og tror på den fine balancegang mellem seriøsitet og en legende tilgang. Tonen hos os er uformel, og alle medarbejdere uanset stilling og erfaring kan påvirke vores arbejdsgange og måde at gøre tingene på.

 

Københavns Stadsarkiv er en del af enheden Kunst og Historie i Kultur- og Fritidsforvaltningen, Københavns Kommune. Enheden omfatter desuden Nikolaj Kunsthal, Thorvaldsens Museum, Københavns Museum og Dansekapellet. Stadsarkivet har cirka 30 ansatte

 

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt og løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Tiltrædelse af stillingen ønskes pr. 1. december 2023. Vi indhenter straffeattest og reference i forbindelse med ansættelsen.

 

Yderligere informationer
Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mads Neuhard på 6023 3385.

Indsend ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse.

Søg via linket senest søndag den 15. oktober 2023

Samtaler afholdes mandag den 23. oktober 2023.

 

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

 

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur og Fritid Amager Øst
Nyropsgade 3
1602 København V
Kontaktperson
Mads Neuhard 
Tlf
6023 3385
Adresse
Stormgade 20
1555 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-09-2023
Udløber
15-10-2023
Kviknummer
LJA-85077425
Jobtype
Fuldtid
Fag
Administration, Bibliotek og information, IT og web
Beliggenhed