Vil du være med til at indsamle,
bevare og tilgængeliggøre den digitale kulturarv i tæt samarbejde med den
kommunale forvaltning og sammen med et dynamisk team af kolleger i afdelingen
Digital Arkivering? Så er du måske vores nye kollega, som kan hjælpe os med at
drive og udvikle et område i faglig vækst!
Om stillingen
Du får en bred palette af opgaver fra bevaringsvurderinger i forhold til
gældende lovgivning, afleveringsforberedende arbejde og kvalitetssikring af
arkiveringsversioners dataindhold. Opgavernes karakter spænder vidt fra
planlægning og kommunikation til anvendelse af specialiserede arkivfaglige
IT-værktøjer i forbindelse med test og tilgængeliggørelse af
arkiveringsversioner.
Din primære opgave er at styre
afleveringerne af bevaringsværdige digitale arkivalier fra kommunale
IT-systemer i samspil med forvaltninger og private IT-leverandører. Både som
arkivar i Københavns Kommune og som konsulent indenfor Netværket Elektronisk Arkivering
(NEA), der er et samarbejde mellem Københavns Stadsarkiv og 32 andre kommunale
arkiver.
Du kan forvente
- Udfordrende opgaver inden for
afdelingens hovedområder, som er digitalarkivering i Københavns Kommune,
ligesom vi understøtter NEA-kommunernes digitale arkivering
- Ansvar, faglig udvikling og
spændende opgaver, der knytter sig til et område i forandring
- Løbende kompetenceudvikling
- En afdeling med fokus på
selvledelse og frihed under ansvar
- Et tæt fagligt samarbejde med
dygtige kolleger
- Fleksibilitet, når du
tilrettelægger dine opgaver og din arbejdstid
Vi lægger vægt på, at du
- Har erfaring med digital
arkivdannelse og arkivering samt Records Management
- Har solidt kendskab til databaser,
databaseteori, SQL og XML
- Har overblik over det relevante
lovgrundlag
- Kan rådgive kommunale
forvaltninger og kommunale arkiver i digital arkivering
- Er udadvendt og kan lide at
kommunikere med forskellige samarbejdspartnere, og at du har sans for
modtageren
- Kan navigere professionelt og
pragmatisk i krydsfeltet mellem lovkrav, faglige standarder og ressourcemæssige
hensyn
- Er struktureret, vedholdende og
resultatorienteret
- Er et åbent og nysgerrigt menneske
Kvalifikationer
Relevant akademisk uddannelse og dokumenteret professionel erfaring med
digitalt arkivarbejde og moderne forvaltningsforhold.
Om os
Vores afdeling Digital Arkivering bor i en gammel herskabslejlighed i Stormgade
midt i København. Du kommer til at arbejde sammen med 12 kompetente og
samarbejdsstærke kolleger. Afdelingen er et sammentømret team med lav
udskiftning, faglig stolthed og højt engagement. Vi brænder for at sikre og
håndtere de data, vi har ansvaret for på god og professionel vis.
Det ligger dybt i afdelingens DNA,
at tillid, åben dialog og den enkelte kollegas kompetencer og idéer sikrer
større arbejdsglæde, mere succes og højere effektivitet. Der er kort vej fra
idé til handling, og vi arbejder strategisk med faglig, menneskelig og social
udvikling af vores arbejdsplads. Vi mener, at det skal være sjovt at gå på
arbejde og tror på den fine balancegang mellem seriøsitet og en legende
tilgang. Tonen hos os er uformel, og alle medarbejdere uanset stilling og
erfaring kan påvirke vores arbejdsgange og måde at gøre tingene på.
Københavns Stadsarkiv er en del af enheden Kunst og Historie
i Kultur- og Fritidsforvaltningen, Københavns Kommune. Enheden omfatter desuden
Nikolaj Kunsthal, Thorvaldsens Museum, Københavns Museum og Dansekapellet.
Stadsarkivet har cirka 30 ansatte
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt og løn- og ansættelsesvilkår er efter
gældende overenskomst.
Tiltrædelse af stillingen ønskes
pr. 1. december 2023. Vi indhenter straffeattest og reference i
forbindelse med ansættelsen.
Yderligere informationer
Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte
afdelingsleder Mads Neuhard på 6023 3385.
Indsend ansøgning, CV og
dokumentation for uddannelse.
Søg via linket senest søndag den
15. oktober 2023
Samtaler afholdes mandag den 23. oktober 2023.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores
arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til
huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger.
I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for
kultur- og fritidslivet i København og i samarbejde med københavnerne at
skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og
har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med
det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og
være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk