I Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) er vores
kerneopgave at arbejde for de københavnske børns trivsel og læring. Vi søger en
digitaliseringschef, som vil være med til at sikre, at digitalisering gør en
positiv forskel i hverdagen for de mange ledere og medarbejdere.
Vi tilbyder dig ansvaret for udviklingen af Børne- og Ungdomsforvaltningen
som en professionel digital organisation. Vi understøtter 450 dagtilbud, 73
folkeskoler og ca. 21.000 medarbejdere. Vi har brug for en effektiv drift af de
mange, vigtige fagsystemer og en skarp udvikling af fremtidens digitale
redskaber og arbejdsgange. Endelig vil du også få fingrene i vores ambition om
at blive stadig mere datadrevne i ledelsen af forvaltningen, øge brugen af
automatisering og arbejde med velfærdsteknologiske løsninger.
Du kommer slet ikke til at være alene med opgaven, da du bliver leder for 30
dygtige medarbejdere. Du vil også indgå i et større ledelsesfællesskab i
Administrativt Ressourcecenter, hvor du vil referere til centerchefen for
Digitalisering og Administrativ understøtning. I Københavns Kommune vil du også
indgå i et tværgående strategisk samarbejde med Koncern It og
digitaliseringscheferne i de forskellige forvaltninger. Vi er kendetegnet ved
at løfte i flok, ikke efterlade nogen alene tilbage og vi lykkes altid sammen.
Jeg har brug for en visionær og implementeringsdygtig leder, der kan
skabe fremdrift for driften i vores store organisation og samtidig være skarp
på de helt rigtige tidspunkter når de store beslutninger skal træffes. Hvis du
så også kommer med en god energi og et stort engagement, så er det jo helt
fantastisk, Centerchef Arne Hårbo.
Et lille udsnit af afdelingens opgaver
- Varetage systemejerskabet fra A til Z af forvaltningens ca.
200 fagsystemer
- Følge og tilpasse forvaltningens digitaliseringsstrategi
- Udvikle og implementere ny teknologi med en skarp
forretningsforståelse
- Drive it-udbud, it-projekter og leverandørhåndtering
- Sikre It-sikkerhed, GDPR og samarbejdet med kommunens
interne revisor og DPO
- Samarbejde om fælles, tværgående it-dagsordner på tværs af
kommunen
- Drifte og udvikle forvaltningens datavarehus, herunder
arbejdet med datadrevet ledelse
Om dig
Du har erfaring med digitalisering og it fra en større og politisk ledet
organisation. Du har som et minimum bedrevet faglig ledelse i et par år gerne
erfaring med personaleledelse. Selvom din erfaring er vigtigere end din
uddannelse, så har du nok en akademisk uddannelse indenfor it eller
samfundsvidenskab. Du har også spillet en aktiv rolle i udarbejdelse og implementering
af it- og digitaliseringsstrategier og har derfor også bidraget til større
forandringsprocesser med et skarpt forretningsblik. Gerne erfaring med
leverandørstyring.
Som person sikrer du sammenhængskraften på tværs af afdelingen og et tæt
samarbejde med de mange interessenter i forvaltningen. Du er tillidsskabende og
skaber derved et godt arbejdsmiljø. Vi er ambitiøse, hvorfor du gerne må
engagere og være engageret. Du er en skarp kommunikator, der ser målgruppen.
Om rekrutteringsprocessen
Du ansættes som chefkonsulent med ledelsesansvar. Løn- og ansættelsesvilkår
følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den
forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med
fleksibel arbejdstid.
Du kan læse mere om BUF organisation her og teambeskrivelse her. Du kan også ringe til Jakob Westh, direktør i Mercuri
Urval, på 6089 6436 for at høre nærmere.
Arbejdspladsen er 2 minutter fra Rådhuspladsen og vi deler bygning med
dygtige folk fra de andre forvaltninger.
Søg via linket senest fredag den 9. juni 2023
Samtaler forventes af blive afholdt primo uge 24 og 2. samtale i uge 25. Der
vil blive gennemført en test mellem 1. og 2. samtale.
Send
ansøgning
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk