Gem annonce
LJA-847985642023-05-22T09:47:57.727Digitaliseringschef til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune

I Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) er vores kerneopgave at arbejde for de københavnske børns trivsel og læring. Vi søger en digitaliseringschef, som vil være med til at sikre, at digitalisering gør en positiv forskel i hverdagen for de mange ledere og medarbejdere.

Vi tilbyder dig ansvaret for udviklingen af Børne- og Ungdomsforvaltningen som en professionel digital organisation. Vi understøtter 450 dagtilbud, 73 folkeskoler og ca. 21.000 medarbejdere. Vi har brug for en effektiv drift af de mange, vigtige fagsystemer og en skarp udvikling af fremtidens digitale redskaber og arbejdsgange. Endelig vil du også få fingrene i vores ambition om at blive stadig mere datadrevne i ledelsen af forvaltningen, øge brugen af automatisering og arbejde med velfærdsteknologiske løsninger.

Du kommer slet ikke til at være alene med opgaven, da du bliver leder for 30 dygtige medarbejdere. Du vil også indgå i et større ledelsesfællesskab i Administrativt Ressourcecenter, hvor du vil referere til centerchefen for Digitalisering og Administrativ understøtning. I Københavns Kommune vil du også indgå i et tværgående strategisk samarbejde med Koncern It og digitaliseringscheferne i de forskellige forvaltninger. Vi er kendetegnet ved at løfte i flok, ikke efterlade nogen alene tilbage og vi lykkes altid sammen.

Jeg har brug for en visionær og implementeringsdygtig leder, der kan skabe fremdrift for driften i vores store organisation og samtidig være skarp på de helt rigtige tidspunkter når de store beslutninger skal træffes. Hvis du så også kommer med en god energi og et stort engagement, så er det jo helt fantastisk, Centerchef Arne Hårbo.

Et lille udsnit af afdelingens opgaver

  • Varetage systemejerskabet fra A til Z af forvaltningens ca. 200 fagsystemer
  • Følge og tilpasse forvaltningens digitaliseringsstrategi
  • Udvikle og implementere ny teknologi med en skarp forretningsforståelse
  • Drive it-udbud, it-projekter og leverandørhåndtering
  • Sikre It-sikkerhed, GDPR og samarbejdet med kommunens interne revisor og DPO
  • Samarbejde om fælles, tværgående it-dagsordner på tværs af kommunen
  • Drifte og udvikle forvaltningens datavarehus, herunder arbejdet med datadrevet ledelse

Om dig
Du har erfaring med digitalisering og it fra en større og politisk ledet organisation. Du har som et minimum bedrevet faglig ledelse i et par år gerne erfaring med personaleledelse. Selvom din erfaring er vigtigere end din uddannelse, så har du nok en akademisk uddannelse indenfor it eller samfundsvidenskab. Du har også spillet en aktiv rolle i udarbejdelse og implementering af it- og digitaliseringsstrategier og har derfor også bidraget til større forandringsprocesser med et skarpt forretningsblik. Gerne erfaring med leverandørstyring.

Som person sikrer du sammenhængskraften på tværs af afdelingen og et tæt samarbejde med de mange interessenter i forvaltningen. Du er tillidsskabende og skaber derved et godt arbejdsmiljø. Vi er ambitiøse, hvorfor du gerne må engagere og være engageret. Du er en skarp kommunikator, der ser målgruppen.

Om rekrutteringsprocessen
Du ansættes som chefkonsulent med ledelsesansvar. Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med fleksibel arbejdstid.

Du kan læse mere om BUF organisation her og teambeskrivelse her. Du kan også ringe til Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på 6089 6436 for at høre nærmere.

Arbejdspladsen er 2 minutter fra Rådhuspladsen og vi deler bygning med dygtige folk fra de andre forvaltninger.

Søg via linket senest fredag den 9. juni 2023
Samtaler forventes af blive afholdt primo uge 24 og 2. samtale i uge 25. Der vil blive gennemført en test mellem 1. og 2. samtale.

Send ansøgning

I Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) er vores kerneopgave at arbejde for de københavnske børns trivsel og læring. Vi søger en digitaliseringschef, som vil være med til at sikre, at digitalisering gør en positiv forskel i hverdagen for de mange ledere og medarbejdere. Vi tilbyder dig ansvaret for udviklingen af Børne- og Ungdomsforvaltningen som en professionel digital organisation. Vi understøtter 450 dagtilbud, 73 folkeskoler og ca. 21.000 medarbejdere. Vi har brug for en effektiv drift af de mange, vigtige fagsystemer og en skarp udvikling af fremtidens digitale redskaber og arbejdsgange. Endelig vil du også få fingrene i vores ambition om at blive stadig mere datadrevne i ledelsen af forvaltningen, øge brugen af automatisering og arbejde med velfærdsteknologiske løsninger. Du kommer slet ikke til at være alene med opgaven, da du bliver leder for 30 dygtige medarbejdere. Du vil også indgå i et større ledelsesfællesskab i Administrativt Ressourcecenter, hvor du vil referere til centerchefen for Digitalisering og Administrativ understøtning. I Københavns Kommune vil du også indgå i et tværgående strategisk samarbejde med Koncern It og digitaliseringscheferne i de forskellige forvaltninger. Vi er kendetegnet ved at løfte i flok, ikke efterlade nogen alene tilbage og vi lykkes altid sammen. Jeg har brug for en visionær og implementeringsdygtig leder, der kan skabe fremdrift for driften i vores store organisation og samtidig være skarp på de helt rigtige tidspunkter når de store beslutninger skal træffes. Hvis du så også kommer med en god energi og et stort engagement, så er det jo helt fantastisk, Centerchef Arne Hårbo. Et lille udsnit af afdelingens opgaver Varetage systemejerskabet fra A til Z af forvaltningens ca. 200 fagsystemer Følge og tilpasse forvaltningens digitaliseringsstrategi Udvikle og implementere ny teknologi med en skarp forretningsforståelse Drive it-udbud, it-projekter og leverandørhåndtering Sikre It-sikkerhed, GDPR og samarbejdet med kommunens interne revisor og DPO Samarbejde om fælles, tværgående it-dagsordner på tværs af kommunen Drifte og udvikle forvaltningens datavarehus, herunder arbejdet med datadrevet ledelse Om dig Du har erfaring med digitalisering og it fra en større og politisk ledet organisation. Du har som et minimum bedrevet faglig ledelse i et par år gerne erfaring med personaleledelse. Selvom din erfaring er vigtigere end din uddannelse, så har du nok en akademisk uddannelse indenfor it eller samfundsvidenskab. Du har også spillet en aktiv rolle i udarbejdelse og implementering af it- og digitaliseringsstrategier og har derfor også bidraget til større forandringsprocesser med et skarpt forretningsblik. Gerne erfaring med leverandørstyring. Som person sikrer du sammenhængskraften på tværs af afdelingen og et tæt samarbejde med de mange interessenter i forvaltningen. Du er tillidsskabende og skaber derved et godt arbejdsmiljø. Vi er ambitiøse, hvorfor du gerne må engagere og være engageret. Du er en skarp kommunikator, der ser målgruppen. Om rekrutteringsprocessen Du ansættes som chefkonsulent med ledelsesansvar. Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med fleksibel arbejdstid. Du kan læse mere om BUF organisation her og teambeskrivelse her. Du kan også ringe til Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på 6089 6436 for at høre nærmere. Arbejdspladsen er 2 minutter fra Rådhuspladsen og vi deler bygning med dygtige folk fra de andre forvaltninger. Søg via linket senest fredag den 9. juni 2023 Samtaler forventes af blive afholdt primo uge 24 og 2. samtale i uge 25. Der vil blive gennemført en test mellem 1. og 2. samtale. Send ansøgning1010ADK_DG_MAGDKDanmark2023-06-09T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192101&DepartmentId=18968&MediaId=4752&SkipAdvertisement=trueEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavn3126158Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen10Gyldenløvesgade 151600København VDKDanmarkDKDanmark3126158_logo_large.png3126158_logo_small.png155.6711617012.56865440363350105
Rådhuspladsen 1
1550København VDKDanmarkDKDanmark
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret029-05-202304-06-2023204IT og web6Ledelse363350105
Rådhuspladsen 1
1550København VDKDanmark
da-DK

Digitaliseringschef til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune

Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Storkøbenhavn

Indrykket
22-05-2023
Kontakt
Rådhuspladsen 1
1550 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-05-2023
Udløber
09-06-2023
Kviknummer
LJA-84798564
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web, Ledelse

I Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) er vores kerneopgave at arbejde for de københavnske børns trivsel og læring. Vi søger en digitaliseringschef, som vil være med til at sikre, at digitalisering gør en positiv forskel i hverdagen for de mange ledere og medarbejdere.

Vi tilbyder dig ansvaret for udviklingen af Børne- og Ungdomsforvaltningen som en professionel digital organisation. Vi understøtter 450 dagtilbud, 73 folkeskoler og ca. 21.000 medarbejdere. Vi har brug for en effektiv drift af de mange, vigtige fagsystemer og en skarp udvikling af fremtidens digitale redskaber og arbejdsgange. Endelig vil du også få fingrene i vores ambition om at blive stadig mere datadrevne i ledelsen af forvaltningen, øge brugen af automatisering og arbejde med velfærdsteknologiske løsninger.

Du kommer slet ikke til at være alene med opgaven, da du bliver leder for 30 dygtige medarbejdere. Du vil også indgå i et større ledelsesfællesskab i Administrativt Ressourcecenter, hvor du vil referere til centerchefen for Digitalisering og Administrativ understøtning. I Københavns Kommune vil du også indgå i et tværgående strategisk samarbejde med Koncern It og digitaliseringscheferne i de forskellige forvaltninger. Vi er kendetegnet ved at løfte i flok, ikke efterlade nogen alene tilbage og vi lykkes altid sammen.

Jeg har brug for en visionær og implementeringsdygtig leder, der kan skabe fremdrift for driften i vores store organisation og samtidig være skarp på de helt rigtige tidspunkter når de store beslutninger skal træffes. Hvis du så også kommer med en god energi og et stort engagement, så er det jo helt fantastisk, Centerchef Arne Hårbo.

Et lille udsnit af afdelingens opgaver

  • Varetage systemejerskabet fra A til Z af forvaltningens ca. 200 fagsystemer
  • Følge og tilpasse forvaltningens digitaliseringsstrategi
  • Udvikle og implementere ny teknologi med en skarp forretningsforståelse
  • Drive it-udbud, it-projekter og leverandørhåndtering
  • Sikre It-sikkerhed, GDPR og samarbejdet med kommunens interne revisor og DPO
  • Samarbejde om fælles, tværgående it-dagsordner på tværs af kommunen
  • Drifte og udvikle forvaltningens datavarehus, herunder arbejdet med datadrevet ledelse

Om dig
Du har erfaring med digitalisering og it fra en større og politisk ledet organisation. Du har som et minimum bedrevet faglig ledelse i et par år gerne erfaring med personaleledelse. Selvom din erfaring er vigtigere end din uddannelse, så har du nok en akademisk uddannelse indenfor it eller samfundsvidenskab. Du har også spillet en aktiv rolle i udarbejdelse og implementering af it- og digitaliseringsstrategier og har derfor også bidraget til større forandringsprocesser med et skarpt forretningsblik. Gerne erfaring med leverandørstyring.

Som person sikrer du sammenhængskraften på tværs af afdelingen og et tæt samarbejde med de mange interessenter i forvaltningen. Du er tillidsskabende og skaber derved et godt arbejdsmiljø. Vi er ambitiøse, hvorfor du gerne må engagere og være engageret. Du er en skarp kommunikator, der ser målgruppen.

Om rekrutteringsprocessen
Du ansættes som chefkonsulent med ledelsesansvar. Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med fleksibel arbejdstid.

Du kan læse mere om BUF organisation her og teambeskrivelse her. Du kan også ringe til Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på 6089 6436 for at høre nærmere.

Arbejdspladsen er 2 minutter fra Rådhuspladsen og vi deler bygning med dygtige folk fra de andre forvaltninger.

Søg via linket senest fredag den 9. juni 2023
Samtaler forventes af blive afholdt primo uge 24 og 2. samtale i uge 25. Der vil blive gennemført en test mellem 1. og 2. samtale.

Send ansøgning

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Lignende job

Københavns Kommune, Kultur- og Fritidsforvaltningen

Københavns Kommue, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Del dette job

Kontaktperson
Adresse
Rådhuspladsen 1
1550 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-05-2023
Udløber
09-06-2023
Kviknummer
LJA-84798564
Jobtype
Fuldtid
Fag
IT og web, Ledelse
Beliggenhed
Gem annonce