LJA-850762232023-09-12T08:56:41.550Genopslag Afdelingschef Økonomi

Motiveres du af at have indflydelse og vil du gerne have en nøglerolle i det offentliges økonomi? Så er en stilling som afdelingschef i Skattestyrelsen ledig til besættelse 1. november 2023 eller efter aftale.

Som afdelingschef skal du sikre og udvikle håndteringen af hele økonomiområdet i Skattestyrelsen. Økonomiområdet varetager i dag hele flowet omkring opkrævning/påligning, betalinger, debitoropfølgning, afstemning og afregning af skatter og afgifter, samt afregning af fordringer, modregninger og løntræk indenfor inddrivelsesområdet.

Om stillingen
Økonomiområdet har i dag ca. 20 medarbejdere, der samlet varetager alle opgaver omkring betalinger, afregninger til kommuner og fordringshavere, afstemninger og årsafslutning, ligesom de rådgiver og vejleder resten af organisationen i spørgsmål af regnskabsmæssig karakter.

Området består grundlæggende af en mindre enhed, som varetager den overordnede økonomistyring samt bistår styrelsen i forhold til henvendelser af politisk karakter, herunder primært vedrørende finanslovsproces, samt betjening af styrelsens ledelse og Departementet for Finanser og Ligestilling.

Derudover består området af et regnskabskontor, som forestår den daglige opfølgning af alle opkrævninger og indbetalinger, samt sagsbehandling og opfølgning på afgiftsområdet.


Du skal sikre flowet af store dele af data, der i dag leveres mellem økonomi systemet og styrelsens øvrige fagsystemer. Derudover arbejdes der i dag ud fra mange forretningsgangsbeskrivelser og opgaveoversigter, som løbende skal opdateres og vedligeholdes.

Forventninger
Som overskriften antyder, forventer vi, at du har masser af gåpåmod og klar til en masse forskelligartede opgaver. Der vil ikke være mange dage der er ens. Du skal være god til at stille spørgsmål ved eksisterende procedure, men samtidig også anerkende at der er en grund til at meget håndteres som det gør i dag.

Du skal kunne se økonomi og tal i både detaljen, men også i det store perspektiv. Du skal kunne se muligheder i nye og digitale løsninger som kan medvirke til at skabe en effektiv og sikker håndtering af økonomiopgaverne. Digitalisering er et stadigt vigtigere område at arbejde med. I stillingen er der et stort ansvar for ejerskab af vores digitale løsninger.

Vi forventer, at du har en bred erhvervsmæssig erfaring og dokumenterede successer fra tidligere job inden for økonomiområdet. Det er en absolut fordel hvis du har kendskab til skatte- og afgiftsområdets faglige aspekter. Det er vigtigt at du har et indgående kendskab til grønlandske forhold. Du skal være udadvendt og imødekommende, med flair for udvikling og samarbejde og være loyal både overfor ledelsesbeslutninger og samtidig bakke dine hårdtarbejdende medarbejdere op. Erfaring med ledelse af forandringer og projekter vil være en vigtig ballast.

Da arbejdsområderne i høj grad er præget af dynamik og bevægelse, er der et krav at du har gode og stærke evner til planlægning, prioritering, organisering samt koordinering. Du er visionær og har evnen til at realisere dine visioner for afdelingen.

 

Det vil være en fordel hvis du skriftligt og mundtlig behersker grønlandsk og dansk, og meget gerne engelsk.

 

Ansøgning
Du er velkommen til at indhente yderligere oplysninger om jobbet ved henvendelse til styrelseschef Kim Neumann Nielsen på telefon +299 34 65 31 eller e-mail knn@nanoq.gl.

Ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse, bilagt kopier af eksamensbeviser og referencer mm., fremsendes via online www.naalakkersuisut.gl

Ansøgningen skal være Skattestyrelsen i hænde senest d. 4. oktober 2023.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er for tiden klassificeret svarende til LR 38.

Lønnen med faste løndele i LR 38 udgør pr. 1. april 2022 månedligt kr. 60.012 og årligt kr. 720.141

Der vil i udgangspunktet ske ansættelse på overenskomstvilkår, hvor ansøger i forvejen måtte være tjenestemand i henhold til tjenestemandslove for det offentlige Grønland, kan der ske ansættelse på tjenestemandsvilkår.

For stillingen gælder, at der ingen højeste tjenestetid er fastsat og, at bestemmelserne om ydelse af godtgørelse for merarbejde, og bestemmelserne om godtgørelse for mistede fridage ikke finder anvendelse, arbejdstiden er i udgangspunktet 40 timer ugentligt.

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Om Naalakkersuisut
Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.
Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.

Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.

Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job

101IDK_DG_MAGDKDanmark-12023-10-04T00:00:000000https://dm-v2.career.emply.com/apply/juridiske-konsulenter-til-fagforeningen-dm-aarhus-eller-frederiksberg/tozq8gEuropaGrønlandKommuneqarfik SermersooqNuuk4789770Naalakkersuisut11Departementet for Boliger og InfrastrukturImaneq 1A - 6013900NuukDKDanmarkGRLGrønlandnew1675328603_logo_large.pngnew1675328621_logo_small.png0366179222Kim Neumann Nielsen
Kommuneqarfik Sermersooq
Aqqusinersuaq 53900knn@nanoq.gl+299 34 65 31NuukDKDanmarkGRLGrønland
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret0163Økonomi og regnskab366179222
Kommuneqarfik Sermersooq
Aqqusinersuaq 53900NuukDKDanmark
da-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Genopslag Afdelingschef Økonomi

Naalakkersuisut

Nuuk

Indrykket
12-09-2023
Kontakt
Naalakkersuisut
Departementet for Boliger og Infrastruktur
Imaneq 1A - 601
3900 Nuuk
Kontakt
Kim Neumann Nielsen 
Tlf
+299 34 65 31
Kommuneqarfik Sermersooq
3900 Nuuk
Grønland
Praktisk information
Oprettet
12-09-2023
Udløber
04-10-2023
Kviknummer
LJA-85076223
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Økonomi og regnskab

Motiveres du af at have indflydelse og vil du gerne have en nøglerolle i det offentliges økonomi? Så er en stilling som afdelingschef i Skattestyrelsen ledig til besættelse 1. november 2023 eller efter aftale.

Som afdelingschef skal du sikre og udvikle håndteringen af hele økonomiområdet i Skattestyrelsen. Økonomiområdet varetager i dag hele flowet omkring opkrævning/påligning, betalinger, debitoropfølgning, afstemning og afregning af skatter og afgifter, samt afregning af fordringer, modregninger og løntræk indenfor inddrivelsesområdet.

Om stillingen
Økonomiområdet har i dag ca. 20 medarbejdere, der samlet varetager alle opgaver omkring betalinger, afregninger til kommuner og fordringshavere, afstemninger og årsafslutning, ligesom de rådgiver og vejleder resten af organisationen i spørgsmål af regnskabsmæssig karakter.

Området består grundlæggende af en mindre enhed, som varetager den overordnede økonomistyring samt bistår styrelsen i forhold til henvendelser af politisk karakter, herunder primært vedrørende finanslovsproces, samt betjening af styrelsens ledelse og Departementet for Finanser og Ligestilling.

Derudover består området af et regnskabskontor, som forestår den daglige opfølgning af alle opkrævninger og indbetalinger, samt sagsbehandling og opfølgning på afgiftsområdet.


Du skal sikre flowet af store dele af data, der i dag leveres mellem økonomi systemet og styrelsens øvrige fagsystemer. Derudover arbejdes der i dag ud fra mange forretningsgangsbeskrivelser og opgaveoversigter, som løbende skal opdateres og vedligeholdes.

Forventninger
Som overskriften antyder, forventer vi, at du har masser af gåpåmod og klar til en masse forskelligartede opgaver. Der vil ikke være mange dage der er ens. Du skal være god til at stille spørgsmål ved eksisterende procedure, men samtidig også anerkende at der er en grund til at meget håndteres som det gør i dag.

Du skal kunne se økonomi og tal i både detaljen, men også i det store perspektiv. Du skal kunne se muligheder i nye og digitale løsninger som kan medvirke til at skabe en effektiv og sikker håndtering af økonomiopgaverne. Digitalisering er et stadigt vigtigere område at arbejde med. I stillingen er der et stort ansvar for ejerskab af vores digitale løsninger.

Vi forventer, at du har en bred erhvervsmæssig erfaring og dokumenterede successer fra tidligere job inden for økonomiområdet. Det er en absolut fordel hvis du har kendskab til skatte- og afgiftsområdets faglige aspekter. Det er vigtigt at du har et indgående kendskab til grønlandske forhold. Du skal være udadvendt og imødekommende, med flair for udvikling og samarbejde og være loyal både overfor ledelsesbeslutninger og samtidig bakke dine hårdtarbejdende medarbejdere op. Erfaring med ledelse af forandringer og projekter vil være en vigtig ballast.

Da arbejdsområderne i høj grad er præget af dynamik og bevægelse, er der et krav at du har gode og stærke evner til planlægning, prioritering, organisering samt koordinering. Du er visionær og har evnen til at realisere dine visioner for afdelingen.

 

Det vil være en fordel hvis du skriftligt og mundtlig behersker grønlandsk og dansk, og meget gerne engelsk.

 

Ansøgning
Du er velkommen til at indhente yderligere oplysninger om jobbet ved henvendelse til styrelseschef Kim Neumann Nielsen på telefon +299 34 65 31 eller e-mail knn@nanoq.gl.

Ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse, bilagt kopier af eksamensbeviser og referencer mm., fremsendes via online www.naalakkersuisut.gl

Ansøgningen skal være Skattestyrelsen i hænde senest d. 4. oktober 2023.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er for tiden klassificeret svarende til LR 38.

Lønnen med faste løndele i LR 38 udgør pr. 1. april 2022 månedligt kr. 60.012 og årligt kr. 720.141

Der vil i udgangspunktet ske ansættelse på overenskomstvilkår, hvor ansøger i forvejen måtte være tjenestemand i henhold til tjenestemandslove for det offentlige Grønland, kan der ske ansættelse på tjenestemandsvilkår.

For stillingen gælder, at der ingen højeste tjenestetid er fastsat og, at bestemmelserne om ydelse af godtgørelse for merarbejde, og bestemmelserne om godtgørelse for mistede fridage ikke finder anvendelse, arbejdstiden er i udgangspunktet 40 timer ugentligt.

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Om Naalakkersuisut
Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.
Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.

Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.

Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Naalakkersuisut
Departementet for Boliger og Infrastruktur
Imaneq 1A - 601
3900 Nuuk
Kontaktperson
Kim Neumann Nielsen 
Tlf
+299 34 65 31
Adresse
Kommuneqarfik Sermersooq
3900 Nuuk
Grønland
Praktisk information
Oprettet
12-09-2023
Udløber
04-10-2023
Kviknummer
LJA-85076223
Jobtype
Fuldtid
Fag
Økonomi og regnskab
Beliggenhed