Om jobbet
Kommunikationskonsulent til at fortælle om de gode historier
fra skolerne i Kalundborg Kommune
Er du en stærk kommunikatør, der kan formidle de gode
historier fra skolerne i Kalundborg Kommune på skolernes hjemmesider, sociale
medier og til den lokale presse? Så har vi brug for dig.
Vi tilbyder en spændende to årig ansættelse, med en varieret
arbejdsuge. Du kommer til at arbejde målrettet med kommunikation på flere
platforme. Du får god indsigt i arbejdet på folkeskolerne i Kalundborg Kommune,
og forståelse for de mange aktører rundt om folkeskolerne. Du får sparring og
samarbejde med forskellige kolleger. Herunder ledere og medarbejdere på
skolerne og kommunikationskonsulenter på rådhuset.
Om jobbet:
I Kalundborg Kommune arbejder vi på at styrke folkeskolerne
i kommunen, og herunder at flere forældre får kendskab til arbejdet på
folkeskolerne, og vælger folkeskolerne til. Der er masser af gode
børnefællesskaber, trivsel og læring på folkeskolerne i Kalundborg Kommune. Det
vil vi gerne have til at fremgå tydeligt af hjemmesiderne.
Du vil derfor få til opgave at opsætte imødekommende og
brugervenlige hjemmesider i samarbejde med de enkelte skoler. Hjemmesiderne
redigeres i en Aula-hjemmesideskabelon i et CMS-system, der hedder Drupal.
Du ansættes i Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse, hvor der
blandt andet arbejder konsulenter på skoleområdet. Og du får samarbejde og
mulighed for sparring med den kommunale kommunikationsafdeling. Meget af din
arbejdstid vil være ude på de enkelte skoler, hvor du vil have dialog og
samarbejde med dem.
Her kan du se en lille film om Fagcenter Børn, Læring og
Uddannelse:
Kalundborg Kommune BLU Final | Get this video (skyfish.com)
Din profil
Det bliver din opgave at:
- gennemgå og opdatere indhold på de enkelte hjemmesider efter
aftale med hver skole.
- sparre og rådgive skolerne om kommunikation fra skolen ud
fra kommunikationsfaglige perspektiver. Vi forventer, at du sætter dig ind i
rammer og regler fx. EUs Databeskyttelsesreform, herunder brug af
billedmateriale samt krav til brugervenlighed og webtilgængelighed på
hjemmesider.
- producere materiale, herunder tekst, foto og video til
hjemmesiderne.
- opsøge og skrive de gode historier fra skolerne til den
lokale presse og sociale medier.
Vi forventer, at:
- du har en uddannelse indenfor kommunikation, og du kan godt
være nyuddannet.
- du har gode kommunikationsevner både mundtligt og
skriftligt.
- du er god til samarbejde og nysgerrig på skolernes ønsker.
- du er nysgerrig og opsøgende på de gode historier fra
skolerne.
- du kan arbejde selvstændigt i en varierende arbejdsdag på
skolerne og på rådhuset.
- du måske har erfaring som hjemmesideredaktør/-administrator,
men det er ikke en forudsætning.
- du er klar til at møde på alle kommunens skoler, og derfor
er kørekort en kæmpe fordel. Der kan bookes bil fra rådhuset.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen med mulighed for
fleksibilitet i arbejdstiden. Det er en tidsbegrænset ansættelse med start
hurtigst muligt og senest fra den 1. juni 2023.
Lønnen er ifølge gældende overenskomst.
Kalundborg Rådhus ligger 10 minutters gang fra stationen
Kalundborg Øst. Det tager 1 time og 16 minutter med tog fra København H.
Hvis du vil vide mere
Du kan få yderligere information ved at kontakte
afdelingsleder for Skole og Udvikling, Lene Tholstrup Simonsen, på tlf.
24981352.
Ansøgning
Ansøgningsfrist
Ansøgninger indsendes senest den 10. april.
Der bliver samtaler den 14. april og eventuelt 2. runde
samtaler den 17. april 2023.
Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.
Kommunen huser en af Sjællands største
industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største
energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de
frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg.
Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere
virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af
avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte
Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og
bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke
cirkulær økonomi på.
Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært
arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den
offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe
dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil
vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.
Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle
strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere -
borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre
resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted
at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.
Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien Karriere
på Kalundborgsk. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres
karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i
kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.
Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/
Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at
søge.
I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om
indhentning af straffeattest.
Ansatte som i deres ansættelse har adgang til personfølsomme
oplysninger, skal have privat MitID/NemID, fordi de skal identificere sig med
deres private MitID/NemID. Dette for at efterleve den skærpede lovgivning og
derved sikre borgernes tillid til, at alle myndigheder, herunder Kalundborg
kommune, behandler personfølsomme oplysninger sikkert.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk