LJA-854636922024-05-02T09:18:20.070PA - Konsulent til betjening af regionsrådsformanden, Lars Gaardhøj, i Center for Politik og Kommunikation

Er du optaget af samfundsdebatten om sundhed, og har du lyst til at komme helt tæt på den politiske ledelse i Region Hovedstaden og blive PA for regionsrådsformanden Lars Gaardhøj?  I klyngen Politik, Presse og Jura søger vi en ny kollega, der har lyst og evner til at tage sig af formandslivet, når det gælder den daglige interessevaretagelse og mødeaktiviteter, når formanden repræsenterer Region Hovedstaden.

Formandslivet hænger tæt sammen med arbejdet i vores koncerndirektion, og derfor får du en vigtig opgave i at sørge for et rigtigt godt samspil mellem koncernledelsen og den politiske ledelse, så formanden og koncernledelsen sammen sætter retning for Region Hovedstaden.

Du kommer også tæt på vores regionsrådsmedlemmer, ikke mindst vores formænd for vores politiske udvalg, som vi betjener, når de varetager regionens interesser i samarbejde med regionsrådsformanden.

Du skal løse opgaven i et tæt samspil med formandens nuværende konsulent og få formandslivet til at hænge rigtigt godt sammen.

Hvad forventer vi af dig?

  • Du har politisk tæft og kan samtidig forstå konteksten og forbinde det politiske til en stor driftsorganisation, som Region Hovedstaden er
  • Du har erfaring med politisk betjening og kan bruge det til at betjene regionsrådsformanden i forhold til formandens interessevaretagelse og bilaterale mødeaktiviteter i alt fra kalenderstyring til kvalitetssikring af mødemateriale
  • Du har en skarp pen og kan skrive politiske taler fra bunden og gennemskrive andres, så ordene passer til din formand
  • Du er god til at rådgive og sparre med vores samarbejdspartnere i koncerncentrene, på hospitalerne og regionens virksomheder om, hvordan de bedst muligt forelægger en sag for regionsrådsformanden og i det hele taget forbereder formanden godt
  • Du kan lide at håndtere en variation af opgaver for regionsrådsformanden, koncerndirektionen og centerledelsen, som fx afholdelse af større arrangementer og sags- og processtyring i forhold til formandens aktiviteter
  • Du er en god samarbejdspartner for vores eksterne interessenter, herunder kommuner, øvrige regioner og staten i forbindelse med regionsrådsformandens aktiviteter og interessenthåndtering
  • Du har lyst og mod på at forbedre og udvikle formandsbetjeningen løbende i samarbejde med dine kollegaer

Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse og gerne et par års erfaring med politisk betjening, fx fra stat, region, kommune eller interesseorganisation. Vi leder derudover efter en person, der er:

  • åben, tillidsfuld og god til at skabe relationer. Det er vigtigt i vores job, hvor vi samarbejder meget bredt både internt og eksternt
  • stærk i koordination og planlægning med mange deadlines. Du skal sørge for, at formanden får sine sager til tiden og i en ordentlig kvalitet, så møderne kører godt
  • selvstændig og trives i en varieret hverdag, hvor du er parat til at skrue et politisk budskab sammen på kort tid og samtidig få logistikken og kalenderen til at køre upåklageligt
  • målrettet og opsøgende. Du skal på baggrund af drøftelser og beslutninger hos vores regionsrådsformand, koncerndirektion og centerdirektører kunne formulere og oversætte opgaver for dig selv og organisationen, og du skal kunne stille opfølgende og undersøgende spørgsmål, så fx bestillinger bliver så præcise som mulige, og du hjælper dine kollegaer godt på vej.

Stillingen indplaceres på konsulentniveau efter erfaring.

Om os

Du vil få en central placering tæt på den politiske og administrative topledelse på en af Danmarks største arbejdspladser med omkring 40.000 ansatte. Du får mulighed for at arbejde på et overordnet og politisk strategisk niveau med en stor berøringsflade både ud i vores egen organisation til hospitaler og virksomheder og udadtil i regionen til alle vores samarbejdspartnere.

Arbejdspladsen er på Regionsgården i Hillerød. Vi kører et miks af faste fremmødedage og mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen. Formanden har ofte partiaktiviteter om onsdagen, som vi ikke understøtter, hvorfor onsdag kan være en god hjemmearbejdsdag. Du vil også ofte være afsted sammen med formanden.

Du bliver en del af klyngen Politik, Presse og Jura. Vi er i alt 20 personer, der arbejder med politisk betjening, presse, jura og administration. Vi er fagligt ambitiøse, arbejdsomme, service-mindede, og vi har det sjovt og godt med hinanden. 

Klyngen er en af tre i Center for Politik og Kommunikation, hvor vi er 72 dygtige kolleger, der i øvrigt arbejder med betjening af regionsdirektøren, koncerndirektion og hospitalsledelser, patientkommunikation, projektledelse, web, design og meget mere.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt enhedschef Karen Lisbeth Trabolt på 29 99 79 39. Send gerne en sms og aftal tidspunkt.

Ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst.
Stillingen er til besættelse fra 1. august 2024 eller snarest muligt.

Ansøgningsprocedure

Send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter gennem vores online rekrutteringssystem. Ansøgningsfristen er den 26. maj 2024. 

Vi forventer at afholde første samtale den 29. og 31. maj 2024 og evt. anden samtale den 6. juni 2024. Du får også lejlighed til at drikke en kop kaffe med formanden.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Det handler om liv

Om at redde liv og forbedre liv. I Region Hovedstadens koncerncentre træder du ind i en verden af muligheder, indflydelse og mangfoldighed med plads til dine ambitioner. I den samlede administration bliver du en del af noget større et stærkt fagligt miljø, hvor vi har fingeren på pulsen og gør hinanden bedre.  

Vi udvikler livet i regionen. Vores arbejde med rammer og fokus møder patienterne, når de er på regionens hospitaler. Vi understøtter medarbejderne i deres arbejde med patienter og forskning. Og vi arbejder sammen for at skabe grønne løsninger, flere arbejdspladser og en bedre region at arbejde og bo i. 

Du får et arbejde, der giver mening, fordi det handler om liv. 

Vil du være med til at gøre en forskel?  

Fakta 

  • Koncerncentrene består af syv centre
  • Vi arbejder med sundhed, it, HR, økonomi, kommunikation, ejendomme og regional udvikling 
  • Vi servicerer det politiske niveau og hjælper med at omdanne beslutninger til handlinger 
  • Vi er ca. 3.100 medarbejdere 
  • Vi arbejder ud fra værdierne tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme. 
101IDK_DG_MAGDKDanmark2024-05-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=342&departmentId=11978&ProjectId=256039&MediaId=5EuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandHillerød4887585Region Hovedstaden11Kongens Vænge 23400HillerødDKDanmarkDKDanmarknew1706607455_logo_large.jpghttps://www.regionh.dk/new1706607466_logo_small.jpg0366347187Karen Lisbeth Trabolt
Kongens Vænge 2
340029 99 79 39HillerødDKDanmarkDKDanmark
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret0205Kommunikation og medier206Konsulent og rådgivning366347187
Kongens Vænge 2
3400HillerødDKDanmark
da-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

PA - Konsulent til betjening af regionsrådsformanden, Lars Gaardhøj, i Center for Politik og Kommunikation

Region Hovedstaden

Hillerød, Nordsjælland

Indrykket
02-05-2024
Kontakt
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød
Kontakt
Karen Lisbeth Trabolt 
Tlf
29 99 79 39
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-05-2024
Udløber
26-05-2024
Kviknummer
LJA-85463692
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning

Er du optaget af samfundsdebatten om sundhed, og har du lyst til at komme helt tæt på den politiske ledelse i Region Hovedstaden og blive PA for regionsrådsformanden Lars Gaardhøj?  I klyngen Politik, Presse og Jura søger vi en ny kollega, der har lyst og evner til at tage sig af formandslivet, når det gælder den daglige interessevaretagelse og mødeaktiviteter, når formanden repræsenterer Region Hovedstaden.

Formandslivet hænger tæt sammen med arbejdet i vores koncerndirektion, og derfor får du en vigtig opgave i at sørge for et rigtigt godt samspil mellem koncernledelsen og den politiske ledelse, så formanden og koncernledelsen sammen sætter retning for Region Hovedstaden.

Du kommer også tæt på vores regionsrådsmedlemmer, ikke mindst vores formænd for vores politiske udvalg, som vi betjener, når de varetager regionens interesser i samarbejde med regionsrådsformanden.

Du skal løse opgaven i et tæt samspil med formandens nuværende konsulent og få formandslivet til at hænge rigtigt godt sammen.

Hvad forventer vi af dig?

  • Du har politisk tæft og kan samtidig forstå konteksten og forbinde det politiske til en stor driftsorganisation, som Region Hovedstaden er
  • Du har erfaring med politisk betjening og kan bruge det til at betjene regionsrådsformanden i forhold til formandens interessevaretagelse og bilaterale mødeaktiviteter i alt fra kalenderstyring til kvalitetssikring af mødemateriale
  • Du har en skarp pen og kan skrive politiske taler fra bunden og gennemskrive andres, så ordene passer til din formand
  • Du er god til at rådgive og sparre med vores samarbejdspartnere i koncerncentrene, på hospitalerne og regionens virksomheder om, hvordan de bedst muligt forelægger en sag for regionsrådsformanden og i det hele taget forbereder formanden godt
  • Du kan lide at håndtere en variation af opgaver for regionsrådsformanden, koncerndirektionen og centerledelsen, som fx afholdelse af større arrangementer og sags- og processtyring i forhold til formandens aktiviteter
  • Du er en god samarbejdspartner for vores eksterne interessenter, herunder kommuner, øvrige regioner og staten i forbindelse med regionsrådsformandens aktiviteter og interessenthåndtering
  • Du har lyst og mod på at forbedre og udvikle formandsbetjeningen løbende i samarbejde med dine kollegaer

Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse og gerne et par års erfaring med politisk betjening, fx fra stat, region, kommune eller interesseorganisation. Vi leder derudover efter en person, der er:

  • åben, tillidsfuld og god til at skabe relationer. Det er vigtigt i vores job, hvor vi samarbejder meget bredt både internt og eksternt
  • stærk i koordination og planlægning med mange deadlines. Du skal sørge for, at formanden får sine sager til tiden og i en ordentlig kvalitet, så møderne kører godt
  • selvstændig og trives i en varieret hverdag, hvor du er parat til at skrue et politisk budskab sammen på kort tid og samtidig få logistikken og kalenderen til at køre upåklageligt
  • målrettet og opsøgende. Du skal på baggrund af drøftelser og beslutninger hos vores regionsrådsformand, koncerndirektion og centerdirektører kunne formulere og oversætte opgaver for dig selv og organisationen, og du skal kunne stille opfølgende og undersøgende spørgsmål, så fx bestillinger bliver så præcise som mulige, og du hjælper dine kollegaer godt på vej.

Stillingen indplaceres på konsulentniveau efter erfaring.

Om os

Du vil få en central placering tæt på den politiske og administrative topledelse på en af Danmarks største arbejdspladser med omkring 40.000 ansatte. Du får mulighed for at arbejde på et overordnet og politisk strategisk niveau med en stor berøringsflade både ud i vores egen organisation til hospitaler og virksomheder og udadtil i regionen til alle vores samarbejdspartnere.

Arbejdspladsen er på Regionsgården i Hillerød. Vi kører et miks af faste fremmødedage og mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen. Formanden har ofte partiaktiviteter om onsdagen, som vi ikke understøtter, hvorfor onsdag kan være en god hjemmearbejdsdag. Du vil også ofte være afsted sammen med formanden.

Du bliver en del af klyngen Politik, Presse og Jura. Vi er i alt 20 personer, der arbejder med politisk betjening, presse, jura og administration. Vi er fagligt ambitiøse, arbejdsomme, service-mindede, og vi har det sjovt og godt med hinanden. 

Klyngen er en af tre i Center for Politik og Kommunikation, hvor vi er 72 dygtige kolleger, der i øvrigt arbejder med betjening af regionsdirektøren, koncerndirektion og hospitalsledelser, patientkommunikation, projektledelse, web, design og meget mere.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt enhedschef Karen Lisbeth Trabolt på 29 99 79 39. Send gerne en sms og aftal tidspunkt.

Ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst.
Stillingen er til besættelse fra 1. august 2024 eller snarest muligt.

Ansøgningsprocedure

Send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter gennem vores online rekrutteringssystem. Ansøgningsfristen er den 26. maj 2024. 

Vi forventer at afholde første samtale den 29. og 31. maj 2024 og evt. anden samtale den 6. juni 2024. Du får også lejlighed til at drikke en kop kaffe med formanden.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Det handler om liv

Om at redde liv og forbedre liv. I Region Hovedstadens koncerncentre træder du ind i en verden af muligheder, indflydelse og mangfoldighed med plads til dine ambitioner. I den samlede administration bliver du en del af noget større et stærkt fagligt miljø, hvor vi har fingeren på pulsen og gør hinanden bedre.  

Vi udvikler livet i regionen. Vores arbejde med rammer og fokus møder patienterne, når de er på regionens hospitaler. Vi understøtter medarbejderne i deres arbejde med patienter og forskning. Og vi arbejder sammen for at skabe grønne løsninger, flere arbejdspladser og en bedre region at arbejde og bo i. 

Du får et arbejde, der giver mening, fordi det handler om liv. 

Vil du være med til at gøre en forskel?  

Fakta 

  • Koncerncentrene består af syv centre
  • Vi arbejder med sundhed, it, HR, økonomi, kommunikation, ejendomme og regional udvikling 
  • Vi servicerer det politiske niveau og hjælper med at omdanne beslutninger til handlinger 
  • Vi er ca. 3.100 medarbejdere 
  • Vi arbejder ud fra værdierne tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme. 

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød
Kontaktperson
Karen Lisbeth Trabolt 
Tlf
29 99 79 39
Adresse
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-05-2024
Udløber
26-05-2024
Kviknummer
LJA-85463692
Jobtype
Fuldtid
Fag
Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed