LJA-851202102023-11-23T00:00:00Senior- eller chefkonsulenter som teamledere indenfor miljøområdet til Miljø- og beredskabsafdelingen

Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Miljø- og Beredskabsafdelingen søger to senior- eller chefkonsulenter til ansættelse som teamledere for afdelingens to miljøteams. Der søges to alsidige personer som kan prioritere, lede og koordinere arbejdet inden for miljøområdet. Dertil skal du som teamleder kunne deltage i sagsbehandlingen af en række spændende og udfordrende projekter og udviklingsopgaver. Til ansøgerne med de rette dokumenterbare kompetencer kan der ske ansættelse som senior- eller chefkonsulent i henhold til gældende overenskomst.

Ansættelse om senior- eller chefkonsulent kræver, at ansøgeren kan fremvise den rette dokumentation for faglig erfaring inden for området.

De to teamledere i miljøafdelingen har direkte reference til afdelingschefen og indgår i afdelingens ledelsesteam. I afdelingens ledelsesteam, skal du som teamleder bidrage med rådgivning og sparring af afdelingschefen, hvad angår faglige forhold og ledelsesmæssige emner. Gode samarbejdsevner ses ligeledes som afgørende for de kommende teamledere, hvor du skal kunne skabe gode relationer til de øvrige kolleger i miljøafdelingen men også til resten af departementet. Der vil til stillingerne gives det faglige ledelsesansvar for de to teams, mens det personalemæssige ansvar vil forblive ved afdelingschefen.

Du skal som leder for dit team, kunne motivere dit team, koordinere den fælles arbejdsindsats, sørge for at holde overblikket og deltage i sagsbehandlingen.

Miljø- og Beredskabsafdelingen skal inden for miljøområdet fremme udviklingen af affaldsområdet, VVM- og miljøgodkendelser, miljølovgivning, miljøfonden og mange andre opgaver. Arbejdet foregår i et spændende og fagligt udfordrende miljø med gode muligheder for faglig videreudvikling. Vi tilbyder således en arbejdsplads med både fokus drift, innovation og nytænkning; et arbejde, der er tæt på den politiske beslutningsproces og et uformelt og åbent arbejdsmiljø.

Om stillingen:
Afdelingens ansvar inden for miljøområdet er delt mellem to teams, hvor det ene team arbejder med cirkulær økonomi, affaldsområdet, landets nye returpantsystem, miljøfonden, miljølovgivning og forvaltningen af vandspærrezoner og vandkvalitet. Det andet team arbejder med miljøvurderinger (VVM), miljøgodkendelser, håndtering af spildevands- og andre lignende godkendelser samt natrenovationsområdet og miljølovgivning.

Begge teams arbejder med international lovgivning og samarbejde, hvor der blandt andet arbejdes med FNs kommende internationale plastaftale samt forskellige konventioner, der bl.a. tæller Hong Kong-konventionen og Stockholms-konventionen. Begge teams deltager i forskellige internationale fora som f.eks. møder i regi af Nordisk Ministerråd.

Begge teams arbejder med en blanding af drifts- og udviklingsopgaver, hvor det i perioder varierer fra team til team, hvor meget de forskellige opgaver fylder. De to teamledere ville både skulle deltage i sagsbehandlingen af enkelte sagsområder og forestå den faglige ledelse af sit team. Hvordan den enkelte opgaveportefølje rammesættes, vil blive fastlagt i samarbejde med afdelingschefen.

Begge teams består af op til fire medarbejder, hvor du som teamleder vil blive ansat som den femte person i teamet. Miljøområdet tæller i alt 10 personer. Som teamleder med fagligt ledelsesansvar vil du ikke have ansvaret for personaleledelsen af dit team. Det betyder konkret, at afdelingschefen varetager ansættelsesforløb, medarbejderudviklingssamtaler, godkendelse af arbejdstid, godkendelse af ferie, lønsamtaler og sygefraværssamtaler (med mere). Det forventes, at du som teamleder vil komme med bidrag til de enkelte personalemæssige processer, da ledelsen af afdelingens medarbejdere vil ske i et samarbejde mellem afdelingschefen og teamlederne. Ved gennemførslen af f.eks. lønsamtaler og medarbejderudviklingssamtaler vil dine bidrag som faglig leder indgå i de samlede vurderinger og beslutninger, da det forventes at du har indblik i dit teams virke, potentiale og udfordringer. 

Arbejdsopgaver:

  • Ansvarlig for den faglige ledelse af medarbejderne i dit team
  • Holde overblik, planlægge, tage styring og fordele opgaver i regi af dit teams sammensætning
  • Sagsbehandling inden for et eller flere angivne områder, der aftales med afdelingschefen
  • Koordinere sager i godkendelsesforløb til departementets ledelse, hvad angår sager, notater, beslutningsoplæg, pressemeddelelser med mere
  • Deltage i kvalitetssikring, hvad angår udarbejdelse af beslutningsgrundlag for den politiske ledelse og implementering af politiske beslutninger inden for de beskrevne opgaver
  • Koordinering af samarbejdet på tværs af afdelingen, departementet og Selvstyret
  • Ansvar for forvaltning i overensstemmelse med gældende love og regler

Kvalifikationskrav:
Der søges en alsidig kandidat med en relevant uddannelse, og gerne erfaring med projektledelse, ledelse og/eller udviklingsprojekter. Derudover bl.a. følgende kvalifikationer:

  • Det er ikke et krav men en fordel, hvis du har erfaring fra den grønlandske centraladministration eller anden offentlig myndighed,
  • Det er ikke et krav men en fordel, hvis du taler og skriver grønlandsk,
  • Gode sprogkundskaber på dansk og engelsk,
  • Erfaring med ledelse, projektledelse og/eller udviklingsprojekter,
  • Relevant uddannelse og erfaring, særlig ledelseserfaring,
  • Faglig erfaring inden for hele eller dele af departementets og centraladministrationens ansvarsområder,
  • Faglig erfaringen inden for forvaltningsmæssige opgaver,
  • Erfaring med kommunikation og samarbejde på tværs af organisationer
  • Gode samarbejdsevner, udadvendthed og fleksibilitet,
  • Stabilitet og godt humør.

Tjenestestedet er Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø, Nuuk. Stillingen ønskes besat snarest muligt eller efter nærmere aftale for den rette profil. Der er ansøgningsfrist d. 18. december 2023, hvor det forventes, at du kan starte d. 1. februar 2024. Der vil blive afholdt samtaler løbende. Nærmere oplysninger om stillingen kan indhentes hos Afdelingschef Rolf Nancke på e-mail: rofl@nanoq.gl.

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Hvis en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Ansøg via link.

Om Naalakkersuisut
Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.
Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.

Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.

Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job

101IDK_DG_MAGDKDanmark2023-12-18T00:00:000000https://naalakkersuisut.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=1f6de341-b82f-4273-90da-ce5d822c40ad&languageKey=da-DKEuropaGrønlandKommuneqarfik SermersooqNuuk4789770Naalakkersuisut11Departementet for Erhverv, Handel, Råstoffer, Justitsområdet og LigestillingImaneq 43900NuukDKDanmarkGRLGrønlandnew1675328603_logo_large.pngnew1675328621_logo_small.png0366179222Afdelingschef Rolf Nancke
Kommuneqarfik Sermersooq
Aqqusinersuaq 53900rofl@nanoq.glNuukDKDanmarkGRLGrønland
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret0214Jordbrug, miljø og fødevarer206Konsulent og rådgivning6Ledelse212Skov og natur366179222
Kommuneqarfik Sermersooq
Aqqusinersuaq 53900NuukDKDanmark
da-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Senior- eller chefkonsulenter som teamledere indenfor miljøområdet til Miljø- og beredskabsafdelingen

Naalakkersuisut

Nuuk

Indrykket
23-11-2023
Kontakt
Naalakkersuisut
Departementet for Erhverv, Handel, Råstoffer, Justitsområdet og Ligestilling
Imaneq 4
3900 Nuuk
Kontakt
Afdelingschef Rolf Nancke 
Kommuneqarfik Sermersooq
3900 Nuuk
Grønland
Praktisk information
Oprettet
23-11-2023
Udløber
18-12-2023
Kviknummer
LJA-85120210
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jordbrug, miljø og fødevarer, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Skov og natur

Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Miljø- og Beredskabsafdelingen søger to senior- eller chefkonsulenter til ansættelse som teamledere for afdelingens to miljøteams. Der søges to alsidige personer som kan prioritere, lede og koordinere arbejdet inden for miljøområdet. Dertil skal du som teamleder kunne deltage i sagsbehandlingen af en række spændende og udfordrende projekter og udviklingsopgaver. Til ansøgerne med de rette dokumenterbare kompetencer kan der ske ansættelse som senior- eller chefkonsulent i henhold til gældende overenskomst.

Ansættelse om senior- eller chefkonsulent kræver, at ansøgeren kan fremvise den rette dokumentation for faglig erfaring inden for området.

De to teamledere i miljøafdelingen har direkte reference til afdelingschefen og indgår i afdelingens ledelsesteam. I afdelingens ledelsesteam, skal du som teamleder bidrage med rådgivning og sparring af afdelingschefen, hvad angår faglige forhold og ledelsesmæssige emner. Gode samarbejdsevner ses ligeledes som afgørende for de kommende teamledere, hvor du skal kunne skabe gode relationer til de øvrige kolleger i miljøafdelingen men også til resten af departementet. Der vil til stillingerne gives det faglige ledelsesansvar for de to teams, mens det personalemæssige ansvar vil forblive ved afdelingschefen.

Du skal som leder for dit team, kunne motivere dit team, koordinere den fælles arbejdsindsats, sørge for at holde overblikket og deltage i sagsbehandlingen.

Miljø- og Beredskabsafdelingen skal inden for miljøområdet fremme udviklingen af affaldsområdet, VVM- og miljøgodkendelser, miljølovgivning, miljøfonden og mange andre opgaver. Arbejdet foregår i et spændende og fagligt udfordrende miljø med gode muligheder for faglig videreudvikling. Vi tilbyder således en arbejdsplads med både fokus drift, innovation og nytænkning; et arbejde, der er tæt på den politiske beslutningsproces og et uformelt og åbent arbejdsmiljø.

Om stillingen:
Afdelingens ansvar inden for miljøområdet er delt mellem to teams, hvor det ene team arbejder med cirkulær økonomi, affaldsområdet, landets nye returpantsystem, miljøfonden, miljølovgivning og forvaltningen af vandspærrezoner og vandkvalitet. Det andet team arbejder med miljøvurderinger (VVM), miljøgodkendelser, håndtering af spildevands- og andre lignende godkendelser samt natrenovationsområdet og miljølovgivning.

Begge teams arbejder med international lovgivning og samarbejde, hvor der blandt andet arbejdes med FNs kommende internationale plastaftale samt forskellige konventioner, der bl.a. tæller Hong Kong-konventionen og Stockholms-konventionen. Begge teams deltager i forskellige internationale fora som f.eks. møder i regi af Nordisk Ministerråd.

Begge teams arbejder med en blanding af drifts- og udviklingsopgaver, hvor det i perioder varierer fra team til team, hvor meget de forskellige opgaver fylder. De to teamledere ville både skulle deltage i sagsbehandlingen af enkelte sagsområder og forestå den faglige ledelse af sit team. Hvordan den enkelte opgaveportefølje rammesættes, vil blive fastlagt i samarbejde med afdelingschefen.

Begge teams består af op til fire medarbejder, hvor du som teamleder vil blive ansat som den femte person i teamet. Miljøområdet tæller i alt 10 personer. Som teamleder med fagligt ledelsesansvar vil du ikke have ansvaret for personaleledelsen af dit team. Det betyder konkret, at afdelingschefen varetager ansættelsesforløb, medarbejderudviklingssamtaler, godkendelse af arbejdstid, godkendelse af ferie, lønsamtaler og sygefraværssamtaler (med mere). Det forventes, at du som teamleder vil komme med bidrag til de enkelte personalemæssige processer, da ledelsen af afdelingens medarbejdere vil ske i et samarbejde mellem afdelingschefen og teamlederne. Ved gennemførslen af f.eks. lønsamtaler og medarbejderudviklingssamtaler vil dine bidrag som faglig leder indgå i de samlede vurderinger og beslutninger, da det forventes at du har indblik i dit teams virke, potentiale og udfordringer. 

Arbejdsopgaver:

  • Ansvarlig for den faglige ledelse af medarbejderne i dit team
  • Holde overblik, planlægge, tage styring og fordele opgaver i regi af dit teams sammensætning
  • Sagsbehandling inden for et eller flere angivne områder, der aftales med afdelingschefen
  • Koordinere sager i godkendelsesforløb til departementets ledelse, hvad angår sager, notater, beslutningsoplæg, pressemeddelelser med mere
  • Deltage i kvalitetssikring, hvad angår udarbejdelse af beslutningsgrundlag for den politiske ledelse og implementering af politiske beslutninger inden for de beskrevne opgaver
  • Koordinering af samarbejdet på tværs af afdelingen, departementet og Selvstyret
  • Ansvar for forvaltning i overensstemmelse med gældende love og regler

Kvalifikationskrav:
Der søges en alsidig kandidat med en relevant uddannelse, og gerne erfaring med projektledelse, ledelse og/eller udviklingsprojekter. Derudover bl.a. følgende kvalifikationer:

  • Det er ikke et krav men en fordel, hvis du har erfaring fra den grønlandske centraladministration eller anden offentlig myndighed,
  • Det er ikke et krav men en fordel, hvis du taler og skriver grønlandsk,
  • Gode sprogkundskaber på dansk og engelsk,
  • Erfaring med ledelse, projektledelse og/eller udviklingsprojekter,
  • Relevant uddannelse og erfaring, særlig ledelseserfaring,
  • Faglig erfaring inden for hele eller dele af departementets og centraladministrationens ansvarsområder,
  • Faglig erfaringen inden for forvaltningsmæssige opgaver,
  • Erfaring med kommunikation og samarbejde på tværs af organisationer
  • Gode samarbejdsevner, udadvendthed og fleksibilitet,
  • Stabilitet og godt humør.

Tjenestestedet er Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø, Nuuk. Stillingen ønskes besat snarest muligt eller efter nærmere aftale for den rette profil. Der er ansøgningsfrist d. 18. december 2023, hvor det forventes, at du kan starte d. 1. februar 2024. Der vil blive afholdt samtaler løbende. Nærmere oplysninger om stillingen kan indhentes hos Afdelingschef Rolf Nancke på e-mail: rofl@nanoq.gl.

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Hvis en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Ansøg via link.

Om Naalakkersuisut
Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.
Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.

Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.

Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Naalakkersuisut
Departementet for Erhverv, Handel, Råstoffer, Justitsområdet og Ligestilling
Imaneq 4
3900 Nuuk
Kontaktperson
Afdelingschef Rolf Nancke 
Adresse
Kommuneqarfik Sermersooq
3900 Nuuk
Grønland
Praktisk information
Oprettet
23-11-2023
Udløber
18-12-2023
Kviknummer
LJA-85120210
Jobtype
Fuldtid
Fag
Jordbrug, miljø og fødevarer, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Skov og natur
Beliggenhed