Gem annonce
LJA-837443742022-06-21T08:32:20.880Senior projektleder til digitalisering af den offentlige sektor

Er du formålsdrevet og har du en passion for at levere digitale løsninger, der gør det nemmere at være borger i et geografisk stort land. Brænder du for at understøtte den digitale udvikling i et land og at være med til at give borgere lige adgang til det offentlige. Ser du tingene i en større kontekst, tænker du enkelte dele ind i en helhed og forstår du samspillet mellem mennesker, organisatoriske processer og digitale teknologier. Kan du planlægge, koordinere og arbejde på tværs af forskellige organisationer og fagområder. Forstår du de forskellige aspekter af vores samfund, og hvordan de spiller sammen, så er det dig vi søger.

 

 Vi søger en senior projektleder til vores projektafdeling.

Du bliver en del af en projektafdeling med fire engagerede projektlederkolleger, der alle leder fælles offentlige projekter knyttet op på den nationale digitaliseringsstrategi. Vi arbejder gennemgående i alle projekter med standardisering, processer og forankring. Det gør vi i forskellige type af projekter som implementering af ISO 27001, Grunddataprogrammet og NemKonto. I afdelingen er der højt til loftet, plads til nye ideer og nye måder at gøre tingene på. Vi har fokus på høj kvalitet, samarbejde og på best practices

                
Den nationale fælles offentlige dimension kræver, at du har evnen til at se det store perspektiv, kan betragte et projekt i sin helhed og i den sammenhæng projektet indgår i eller bliver en del af.

Digitalisering er forandring, og det er derfor vigtigt, at du kan forandringslede og samarbejde med de mange forskellige interessenter, der er en del af dine projekter.  Forandrings- og projektledelsen stiller krav til dine kommunikationsevner, og derfor skal kommunikation falde dig naturligt.  

Vi forventer, at du er en garvet projektleder, der:

  • kan arbejde ud fra brede retningslinjer
  • kan håndtere bemyndigelse og betragtelige ansvarsområder, herunder metoder, budget og kvalitetsansvar
  • kan sikre resultater, overholdelse af deadlines og budget
  • analyserer, designer, planlægger og evaluerer arbejdet i forhold til tid, omkostninger og kvalitetsmål
  • definerer milepæle, projektmål og uddelegerer opgaver til forskellige niveauer
  • kan formidle komplicerede problemstillinger på en let og forståelig måde
  • arbejder strategisk og er god til at skabe overblik
  • kan forstå processer og proceslede
  • sikrer at aktiviteter og projekter kommer sikkert i mål
  • inddrager og sikrer samarbejde med relevante interne og eksterne interessenter
  • selv initierer aktiviteter i dine projekter
  • kommunikerer effektivt både formelt og uformelt med kolleger og interessenter
  • formår at omsætte ideer og behov til konkrete produkter og planer
  • kan planlægge og tilrettelægge strategiske og konkrete opgaver
  • balancerer og prioriterer aktiviteter, information, tid og ressourcer på en effektiv måde
  • kan forholde dig til brugernes behov
  • har klar forståelse af forholdet mellem eget ansvarsområde og resten af organisationen
Dine faglige kompetencer:
  • Relevant universitetsuddannelse
  • Minimum 6 års erfaring med projektledelse  
  • Har relevante projektledercertificeringer
  • Erfaring med procesledelse
  • Erfaring med forankringsarbejde og forandringsledelse
  • Erfaring med politisk styrede organisationer og projekter
  • Taler og skriver gerne grønlandsk, dansk og engelsk
Den manglende brik i vores team er:
  • Glad og udadvendt med gode samarbejdsevner
  • Dynamisk og kreativ
  • Kan lide en travl hverdag
  • Arbejder selvstændigt, såvel som i teamwork
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser og interesser
  • Er struktureret og har systematisk tilgang til problemstillinger
  • Tager ansvar for at følge opgaverne til dør
  • Du har mod på at indgå i dialog på flere niveauer i organisationen og skaber relationer på tværs af fagområder
  • Kender vores samfund og kultur


Bliver du grebet og tænker, at det lige er dig, så er det nu du skal gribe muligheden for at søge et job, hvor du er med til at gøre samfundet mere digitalt struktureret, standardiseret og med til at gøre det lettere at være digital borger.

 Om Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen sætter retningen for en sikker digital fremtid og for det grønlandske samfund ved at gå forrest i udviklingen af sikre, standardiserede digitale løsninger.
I Digitaliseringsstyrelsen arbejder vi både med digitalisering af Grønland og IT-drift af Grønlands Selvstyre. Styrelsens ansvarsområder er omfangsrige, og det samme er interessen og forventningerne til styrelsens rettidige leverancer. Vi er stolte af at varetage det overordnede ansvar for digitalisering af Grønland, og det er en opgave vi går til med stor ydmyghed. Det stiller krav til både vores faglighed og personlige kompetencer og giver os en travl og alsidig hverdag. Derfor arbejder vi målrettet med høj medarbejdertrivsel gennem gode samarbejdsevner med respekt for forskellighed både fagligt og personligt - og fokus på et højt niveau af integritet i opgaveløsningen.

Du kan læse mere om styrelsen og den nationale digitaliseringsstrategi på digitalimik.gl

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

 
Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Er du formålsdrevet og har du en passion for at levere digitale løsninger, der gør det nemmere at være borger i et geografisk stort land. Brænder du for at understøtte den digitale udvikling i et land og at være med til at give borgere lige adgang til det offentlige. Ser du tingene i en større kontekst, tænker du enkelte dele ind i en helhed og forstår du samspillet mellem mennesker, organisatoriske processer og digitale teknologier. Kan du planlægge, koordinere og arbejde på tværs af forskellige organisationer og fagområder. Forstår du de forskellige aspekter af vores samfund, og hvordan de spiller sammen, så er det dig vi søger. Vi søger en senior projektleder til vores projektafdeling. Du bliver en del af en projektafdeling med fire engagerede projektlederkolleger, der alle leder fælles offentlige projekter knyttet op på den nationale digitaliseringsstrategi. Vi arbejder gennemgående i alle projekter med standardisering, processer og forankring. Det gør vi i forskellige type af projekter som implementering af ISO 27001, Grunddataprogrammet og NemKonto. I afdelingen er der højt til loftet, plads til nye ideer og nye måder at gøre tingene på. Vi har fokus på høj kvalitet, samarbejde og på best practices. Den nationale fælles offentlige dimension kræver, at du har evnen til at se det store perspektiv, kan betragte et projekt i sin helhed og i den sammenhæng projektet indgår i eller bliver en del af. Digitalisering er forandring, og det er derfor vigtigt, at du kan forandringslede og samarbejde med de mange forskellige interessenter, der er en del af dine projekter. Forandrings- og projektledelsen stiller krav til dine kommunikationsevner, og derfor skal kommunikation falde dig naturligt. Vi forventer, at du er en garvet projektleder, der: kan arbejde ud fra brede retningslinjer kan håndtere bemyndigelse og betragtelige ansvarsområder, herunder metoder, budget og kvalitetsansvar kan sikre resultater, overholdelse af deadlines og budget analyserer, designer, planlægger og evaluerer arbejdet i forhold til tid, omkostninger og kvalitetsmål definerer milepæle, projektmål og uddelegerer opgaver til forskellige niveauer kan formidle komplicerede problemstillinger på en let og forståelig måde arbejder strategisk og er god til at skabe overblik kan forstå processer og proceslede sikrer at aktiviteter og projekter kommer sikkert i mål inddrager og sikrer samarbejde med relevante interne og eksterne interessenter selv initierer aktiviteter i dine projekter kommunikerer effektivt både formelt og uformelt med kolleger og interessenter formår at omsætte ideer og behov til konkrete produkter og planer kan planlægge og tilrettelægge strategiske og konkrete opgaver balancerer og prioriterer aktiviteter, information, tid og ressourcer på en effektiv måde kan forholde dig til brugernes behov har klar forståelse af forholdet mellem eget ansvarsområde og resten af organisationen Dine faglige kompetencer: Relevant universitetsuddannelse Minimum 6 års erfaring med projektledelse Har relevante projektledercertificeringer Erfaring med procesledelse Erfaring med forankringsarbejde og forandringsledelse Erfaring med politisk styrede organisationer og projekter Taler og skriver gerne grønlandsk, dansk og engelsk Den manglende brik i vores team er: Glad og udadvendt med gode samarbejdsevner Dynamisk og kreativ Kan lide en travl hverdag Arbejder selvstændigt, såvel som i teamwork Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser og interesser Er struktureret og har systematisk tilgang til problemstillinger Tager ansvar for at følge opgaverne til dør Du har mod på at indgå i dialog på flere niveauer i organisationen og skaber relationer på tværs af fagområder Kender vores samfund og kultur Bliver du grebet og tænker, at det lige er dig, så er det nu du skal gribe muligheden for at søge et job, hvor du er med til at gøre samfundet mere digitalt struktureret, standardiseret og med til at gøre det lettere at være digital borger. Om Digitaliseringsstyrelsen Digitaliseringsstyrelsen sætter retningen for en sikker digital fremtid og for det grønlandske samfund ved at gå forrest i udviklingen af sikre, standardiserede digitale løsninger. I Digitaliseringsstyrelsen arbejder vi både med digitalisering af Grønland og IT-drift af Grønlands Selvstyre. Styrelsens ansvarsområder er omfangsrige, og det samme er interessen og forventningerne til styrelsens rettidige leverancer. Vi er stolte af at varetage det overordnede ansvar for digitalisering af Grønland, og det er en opgave vi går til med stor ydmyghed. Det stiller krav til både vores faglighed og personlige kompetencer og giver os en travl og alsidig hverdag. Derfor arbejder vi målrettet med høj medarbejdertrivsel gennem gode samarbejdsevner med respekt for forskellighed både fagligt og personligt - og fokus på et højt niveau af integritet i opgaveløsningen. Du kan læse mere om styrelsen og den nationale digitaliseringsstrategi på digitalimik.gl Løn og ansættelsesforhold Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation. Bolig Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør. Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen. Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning. Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.1010ADK_DG_MAGDKDanmark2022-07-20T00:00:000000https://naalakkersuisut.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=527a26c1-726c-407f-a221-6ebe9504b1f0&languageKey=da-DKEuropaGrønlandKommuneqarfik SermersooqNuuk3826486Grønlands Selvstyre10Digitaliseringsstyrelsen / DigitalimikImaneq 43900NuukDKDanmarkGRLGrønland3826486_logo_large.jpg3826486_logo_small.jpg0364971301Digitaliseringsstyrelsen / Digitalimik
Imaneq 4
3900NuukDKDanmarkDKDanmark
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret021-06-202205-07-2022204IT og web364971301Digitaliseringsstyrelsen / Digitalimik
Imaneq 4
3900NuukDKDanmark
da-DK

Senior projektleder til digitalisering af den offentlige sektor

Grønlands Selvstyre

Nuuk

Indrykket
21-06-2022
Kontakt
Digitaliseringsstyrelsen / Digitalimik
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-06-2022
Udløber
20-07-2022
Kviknummer
LJA-83744374
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web

Er du formålsdrevet og har du en passion for at levere digitale løsninger, der gør det nemmere at være borger i et geografisk stort land. Brænder du for at understøtte den digitale udvikling i et land og at være med til at give borgere lige adgang til det offentlige. Ser du tingene i en større kontekst, tænker du enkelte dele ind i en helhed og forstår du samspillet mellem mennesker, organisatoriske processer og digitale teknologier. Kan du planlægge, koordinere og arbejde på tværs af forskellige organisationer og fagområder. Forstår du de forskellige aspekter af vores samfund, og hvordan de spiller sammen, så er det dig vi søger.

 

 Vi søger en senior projektleder til vores projektafdeling.

Du bliver en del af en projektafdeling med fire engagerede projektlederkolleger, der alle leder fælles offentlige projekter knyttet op på den nationale digitaliseringsstrategi. Vi arbejder gennemgående i alle projekter med standardisering, processer og forankring. Det gør vi i forskellige type af projekter som implementering af ISO 27001, Grunddataprogrammet og NemKonto. I afdelingen er der højt til loftet, plads til nye ideer og nye måder at gøre tingene på. Vi har fokus på høj kvalitet, samarbejde og på best practices

                
Den nationale fælles offentlige dimension kræver, at du har evnen til at se det store perspektiv, kan betragte et projekt i sin helhed og i den sammenhæng projektet indgår i eller bliver en del af.

Digitalisering er forandring, og det er derfor vigtigt, at du kan forandringslede og samarbejde med de mange forskellige interessenter, der er en del af dine projekter.  Forandrings- og projektledelsen stiller krav til dine kommunikationsevner, og derfor skal kommunikation falde dig naturligt.  

Vi forventer, at du er en garvet projektleder, der:

  • kan arbejde ud fra brede retningslinjer
  • kan håndtere bemyndigelse og betragtelige ansvarsområder, herunder metoder, budget og kvalitetsansvar
  • kan sikre resultater, overholdelse af deadlines og budget
  • analyserer, designer, planlægger og evaluerer arbejdet i forhold til tid, omkostninger og kvalitetsmål
  • definerer milepæle, projektmål og uddelegerer opgaver til forskellige niveauer
  • kan formidle komplicerede problemstillinger på en let og forståelig måde
  • arbejder strategisk og er god til at skabe overblik
  • kan forstå processer og proceslede
  • sikrer at aktiviteter og projekter kommer sikkert i mål
  • inddrager og sikrer samarbejde med relevante interne og eksterne interessenter
  • selv initierer aktiviteter i dine projekter
  • kommunikerer effektivt både formelt og uformelt med kolleger og interessenter
  • formår at omsætte ideer og behov til konkrete produkter og planer
  • kan planlægge og tilrettelægge strategiske og konkrete opgaver
  • balancerer og prioriterer aktiviteter, information, tid og ressourcer på en effektiv måde
  • kan forholde dig til brugernes behov
  • har klar forståelse af forholdet mellem eget ansvarsområde og resten af organisationen
Dine faglige kompetencer:
  • Relevant universitetsuddannelse
  • Minimum 6 års erfaring med projektledelse  
  • Har relevante projektledercertificeringer
  • Erfaring med procesledelse
  • Erfaring med forankringsarbejde og forandringsledelse
  • Erfaring med politisk styrede organisationer og projekter
  • Taler og skriver gerne grønlandsk, dansk og engelsk
Den manglende brik i vores team er:
  • Glad og udadvendt med gode samarbejdsevner
  • Dynamisk og kreativ
  • Kan lide en travl hverdag
  • Arbejder selvstændigt, såvel som i teamwork
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser og interesser
  • Er struktureret og har systematisk tilgang til problemstillinger
  • Tager ansvar for at følge opgaverne til dør
  • Du har mod på at indgå i dialog på flere niveauer i organisationen og skaber relationer på tværs af fagområder
  • Kender vores samfund og kultur


Bliver du grebet og tænker, at det lige er dig, så er det nu du skal gribe muligheden for at søge et job, hvor du er med til at gøre samfundet mere digitalt struktureret, standardiseret og med til at gøre det lettere at være digital borger.

 Om Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen sætter retningen for en sikker digital fremtid og for det grønlandske samfund ved at gå forrest i udviklingen af sikre, standardiserede digitale løsninger.
I Digitaliseringsstyrelsen arbejder vi både med digitalisering af Grønland og IT-drift af Grønlands Selvstyre. Styrelsens ansvarsområder er omfangsrige, og det samme er interessen og forventningerne til styrelsens rettidige leverancer. Vi er stolte af at varetage det overordnede ansvar for digitalisering af Grønland, og det er en opgave vi går til med stor ydmyghed. Det stiller krav til både vores faglighed og personlige kompetencer og giver os en travl og alsidig hverdag. Derfor arbejder vi målrettet med høj medarbejdertrivsel gennem gode samarbejdsevner med respekt for forskellighed både fagligt og personligt - og fokus på et højt niveau af integritet i opgaveløsningen.

Du kan læse mere om styrelsen og den nationale digitaliseringsstrategi på digitalimik.gl

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

 
Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu

Del dette job

Kontaktperson
Digitaliseringsstyrelsen / Digitalimik
Adresse
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-06-2022
Udløber
20-07-2022
Kviknummer
LJA-83744374
Jobtype
Fuldtid
Fag
IT og web
Beliggenhed
Gem annonce