Gem annonce
LJA-840032732022-09-06T13:37:47.480Specialkonsulent til politisk betjening i Teknik- og Miljøforvaltningen

Har du sans for detaljer, og ligger din styrke i at få arbejdsgange til at fungere? Er du interesseret i, hvordan en stor organisation som Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune arbejder med politisk betjening? Så er du måske vores nye politiske koordinator i det politiske team i MKB Sekretariatet.

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold (MKB) i Teknik- og Miljøforvaltningen står for cirka 90 procent af de fysiske tiltag, som Københavns Kommune anlægger. Vi har en ledig stilling i det politiske team i MKB Sekretariatet, hvor vi bl.a. er med til at få lagt sagerne for politikerne, så vi kan komme i gang med at anlægge projekterne rundt om i København til glæde for københavnerne og byens brugere.

Om os

 I MKB Sekretariatet er vi omkring 30 medarbejdere med forskellige baggrunde bl.a. jurister, tekniske designere, sekretærer og AC- generalister.

I sekretariatet understøtter vi afdelingens ledelse og organisationsudvikling, udbudsjura, grafisk arbejde, HR og politisk betjening af primært Teknik- og Miljøudvalget.

Om stillingen

 Som medarbejder i MKB Sekretariatet bliver du en del af det politiske team. I teamet er vi tovholdere på sager til vores politiske udvalg, budgetoplæg til budgetforhandlingerne, svar på henvendelser fra politikere samt bidrag til mødeforberedelse pva borgmester og direktion.

Teamet arbejder tæt sammen med de faglige enheder og projektlederne i afdelingen, som projekterer, anlægger og genopretter veje, parker, broer, og som arbejder for grøn mobilitet, klimasikring, områdefornyelse og trafiksikkerhed i København.

Enhederne dækker et bredt fagligt felt, og det er teamets opgave at bidrage til, at der forelægges fyldestgørende beslutningsoplæg for politikerne og samtidig, at de politiske beslutninger oversættes og virkeliggøres i praksis. Op til budgetforhandlingerne arbejder teamet tæt sammen med enhederne på at formulere budgetnotater, som rammer fagligt gangbare løsninger, der løser udfordringer i byen til glæde for københavnerne. Indstillingsprocessen og udarbejdelse af budgetnotater har oftest mange nedslag og tilbageløb, hvor tålmodighed bliver en dyd, og hvor samarbejdet mellem enhederne og teamet drives af nysgerrighed, en uformel tone og en konstruktiv tilgang  og hvor dialogen prioriteres som vejen til fælles løsninger.

I teamet arbejder vi med mange løbende og korte deadlines. Vi begår os alle godt med både mundtlig og skriftlig formidling, økonomi og styring af arbejdsgange og processer.

Du er en engageret, dygtig og venlig person gerne med erfaring fra en politisk organisation. Du har lyst til at være på en arbejdsplads, hvor du løser opgaver som en del af et team, som også vægter det sociale.

Vi lægger vægt på, at du

  • har konkret arbejdserfaring med politisk betjening fra en offentlig arbejdsplads, hvor du blandt andet kender til omskiftelige dagsordener og behov for hurtige leverancer
  • har interesse for og kendskab til budgetprocesserne i en kommunal kontekst, der er udgangspunktet for de fleste af vores opgaver
  • har en struktureret tilgang til dine arbejdsopgaver og sans for detaljerne både sprogligt og visuelt, så der kan skabes fyldestgørende beslutningsgrundlag for politikerne
  • kan bevare overblikket, stille skarpt og skelne væsentlige fra mindre væsentlige detaljer
  • har gode kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt
  • kan lide at samarbejde og videndele, da de fleste af vores opgaver løses i fællesskab og i et samarbejde på tværs af forvaltningen, hvor læringsperspektivet er centralt for vores fælles udvikling

Det er en fordel, hvis du har økonomisk flair.

Ansættelsesvilkår

 Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med Københavns Kommune. 

Er du interesseret?

 Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Birthe Rytter Hansen på 3032 9373 eller teamkoordinator Anne-Katrine Schmidt Hansen på 2381 4458.

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen her: www.kk.dk/artikel/teknik-og-miljøforvaltningen

Søg via linket senest søndag den 2. oktober 2022

 Vi afholder samtaler i uge 40 og 41 med henblik på ansættelse den 1. december 2022.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.



Har du sans for detaljer, og ligger din styrke i at få arbejdsgange til at fungere? Er du interesseret i, hvordan en stor organisation som Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune arbejder med politisk betjening? Så er du måske vores nye politiske koordinator i det politiske team i MKB Sekretariatet. Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold (MKB) i Teknik- og Miljøforvaltningen står for cirka 90 procent af de fysiske tiltag, som Københavns Kommune anlægger. Vi har en ledig stilling i det politiske team i MKB Sekretariatet, hvor vi bl.a. er med til at få lagt sagerne for politikerne, så vi kan komme i gang med at anlægge projekterne rundt om i København til glæde for københavnerne og byens brugere. Om os I MKB Sekretariatet er vi omkring 30 medarbejdere med forskellige baggrunde bl.a. jurister, tekniske designere, sekretærer og AC- generalister. I sekretariatet understøtter vi afdelingens ledelse og organisationsudvikling, udbudsjura, grafisk arbejde, HR og politisk betjening af primært Teknik- og Miljøudvalget. Om stillingen Som medarbejder i MKB Sekretariatet bliver du en del af det politiske team. I teamet er vi tovholdere på sager til vores politiske udvalg, budgetoplæg til budgetforhandlingerne, svar på henvendelser fra politikere samt bidrag til mødeforberedelse pva borgmester og direktion. Teamet arbejder tæt sammen med de faglige enheder og projektlederne i afdelingen, som projekterer, anlægger og genopretter veje, parker, broer, og som arbejder for grøn mobilitet, klimasikring, områdefornyelse og trafiksikkerhed i København. Enhederne dækker et bredt fagligt felt, og det er teamets opgave at bidrage til, at der forelægges fyldestgørende beslutningsoplæg for politikerne og samtidig, at de politiske beslutninger oversættes og virkeliggøres i praksis. Op til budgetforhandlingerne arbejder teamet tæt sammen med enhederne på at formulere budgetnotater, som rammer fagligt gangbare løsninger, der løser udfordringer i byen til glæde for københavnerne. Indstillingsprocessen og udarbejdelse af budgetnotater har oftest mange nedslag og tilbageløb, hvor tålmodighed bliver en dyd, og hvor samarbejdet mellem enhederne og teamet drives af nysgerrighed, en uformel tone og en konstruktiv tilgang og hvor dialogen prioriteres som vejen til fælles løsninger. I teamet arbejder vi med mange løbende og korte deadlines. Vi begår os alle godt med både mundtlig og skriftlig formidling, økonomi og styring af arbejdsgange og processer. Du er en engageret, dygtig og venlig person gerne med erfaring fra en politisk organisation. Du har lyst til at være på en arbejdsplads, hvor du løser opgaver som en del af et team, som også vægter det sociale. Vi lægger vægt på, at du har konkret arbejdserfaring med politisk betjening fra en offentlig arbejdsplads, hvor du blandt andet kender til omskiftelige dagsordener og behov for hurtige leverancer har interesse for og kendskab til budgetprocesserne i en kommunal kontekst, der er udgangspunktet for de fleste af vores opgaver har en struktureret tilgang til dine arbejdsopgaver og sans for detaljerne både sprogligt og visuelt, så der kan skabes fyldestgørende beslutningsgrundlag for politikerne kan bevare overblikket, stille skarpt og skelne væsentlige fra mindre væsentlige detaljer har gode kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt kan lide at samarbejde og videndele, da de fleste af vores opgaver løses i fællesskab og i et samarbejde på tværs af forvaltningen, hvor læringsperspektivet er centralt for vores fælles udvikling Det er en fordel, hvis du har økonomisk flair. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med Københavns Kommune. Er du interesseret? Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Birthe Rytter Hansen på 3032 9373 eller teamkoordinator Anne-Katrine Schmidt Hansen på 2381 4458. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen her: www.kk.dk artikel teknik-og-miljøforvaltningen Søg via linket senest søndag den 2. oktober 2022 Vi afholder samtaler i uge 40 og 41 med henblik på ansættelse den 1. december 2022. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.1011ADK_DG_MAGDKDanmark2022-10-02T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=186275&DepartmentId=22411&MediaId=4752&SkipAdvertisement=trueEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn1875880Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen11Islands Brygge 372300København SDKDanmarkDKDanmark1875880_logo_large.pngwww.tmf.kk.dk1875880_logo_small.png155.6650532012.57467320326965132
Islands Brygge 37
2300København SDKDanmarkDKDanmark
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret006-09-202220-09-202226-09-202202-10-2022206Konsulent og rådgivning326965132
Islands Brygge 37
2300job@tmf.kk.dkKøbenhavn SDKDanmarkDKDanmark
da-DK

Specialkonsulent til politisk betjening i Teknik- og Miljøforvaltningen

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-09-2022
Kontakt
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37
2300 København S
Kontakt
Islands Brygge 37
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-09-2022
Udløber
02-10-2022
Kviknummer
LJA-84003273
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning

Har du sans for detaljer, og ligger din styrke i at få arbejdsgange til at fungere? Er du interesseret i, hvordan en stor organisation som Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune arbejder med politisk betjening? Så er du måske vores nye politiske koordinator i det politiske team i MKB Sekretariatet.

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold (MKB) i Teknik- og Miljøforvaltningen står for cirka 90 procent af de fysiske tiltag, som Københavns Kommune anlægger. Vi har en ledig stilling i det politiske team i MKB Sekretariatet, hvor vi bl.a. er med til at få lagt sagerne for politikerne, så vi kan komme i gang med at anlægge projekterne rundt om i København til glæde for københavnerne og byens brugere.

Om os

 I MKB Sekretariatet er vi omkring 30 medarbejdere med forskellige baggrunde bl.a. jurister, tekniske designere, sekretærer og AC- generalister.

I sekretariatet understøtter vi afdelingens ledelse og organisationsudvikling, udbudsjura, grafisk arbejde, HR og politisk betjening af primært Teknik- og Miljøudvalget.

Om stillingen

 Som medarbejder i MKB Sekretariatet bliver du en del af det politiske team. I teamet er vi tovholdere på sager til vores politiske udvalg, budgetoplæg til budgetforhandlingerne, svar på henvendelser fra politikere samt bidrag til mødeforberedelse pva borgmester og direktion.

Teamet arbejder tæt sammen med de faglige enheder og projektlederne i afdelingen, som projekterer, anlægger og genopretter veje, parker, broer, og som arbejder for grøn mobilitet, klimasikring, områdefornyelse og trafiksikkerhed i København.

Enhederne dækker et bredt fagligt felt, og det er teamets opgave at bidrage til, at der forelægges fyldestgørende beslutningsoplæg for politikerne og samtidig, at de politiske beslutninger oversættes og virkeliggøres i praksis. Op til budgetforhandlingerne arbejder teamet tæt sammen med enhederne på at formulere budgetnotater, som rammer fagligt gangbare løsninger, der løser udfordringer i byen til glæde for københavnerne. Indstillingsprocessen og udarbejdelse af budgetnotater har oftest mange nedslag og tilbageløb, hvor tålmodighed bliver en dyd, og hvor samarbejdet mellem enhederne og teamet drives af nysgerrighed, en uformel tone og en konstruktiv tilgang  og hvor dialogen prioriteres som vejen til fælles løsninger.

I teamet arbejder vi med mange løbende og korte deadlines. Vi begår os alle godt med både mundtlig og skriftlig formidling, økonomi og styring af arbejdsgange og processer.

Du er en engageret, dygtig og venlig person gerne med erfaring fra en politisk organisation. Du har lyst til at være på en arbejdsplads, hvor du løser opgaver som en del af et team, som også vægter det sociale.

Vi lægger vægt på, at du

  • har konkret arbejdserfaring med politisk betjening fra en offentlig arbejdsplads, hvor du blandt andet kender til omskiftelige dagsordener og behov for hurtige leverancer
  • har interesse for og kendskab til budgetprocesserne i en kommunal kontekst, der er udgangspunktet for de fleste af vores opgaver
  • har en struktureret tilgang til dine arbejdsopgaver og sans for detaljerne både sprogligt og visuelt, så der kan skabes fyldestgørende beslutningsgrundlag for politikerne
  • kan bevare overblikket, stille skarpt og skelne væsentlige fra mindre væsentlige detaljer
  • har gode kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt
  • kan lide at samarbejde og videndele, da de fleste af vores opgaver løses i fællesskab og i et samarbejde på tværs af forvaltningen, hvor læringsperspektivet er centralt for vores fælles udvikling

Det er en fordel, hvis du har økonomisk flair.

Ansættelsesvilkår

 Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med Københavns Kommune. 

Er du interesseret?

 Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Birthe Rytter Hansen på 3032 9373 eller teamkoordinator Anne-Katrine Schmidt Hansen på 2381 4458.

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen her: www.kk.dk/artikel/teknik-og-miljøforvaltningen

Søg via linket senest søndag den 2. oktober 2022

 Vi afholder samtaler i uge 40 og 41 med henblik på ansættelse den 1. december 2022.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.



Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Lignende job

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Del dette job

Virksomhedsinformation
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37
2300 København S
Kontaktperson
Adresse
Islands Brygge 37
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-09-2022
Udløber
02-10-2022
Kviknummer
LJA-84003273
Jobtype
Fuldtid
Fag
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce