LJA-85123235JobNet-59470922023-11-24T08:53:21.317Student til Tværgående opgaver og KommunikationKribler det i dine fingre for at arbejde med levende politisk kommunikation? Er du fyldt med gode idéer og ivrig efter at føre dem ud i livet? Har du lyst til at prøve kræfter med mange forskellige kommunikations- og formidlingsopgaver i et spændende ministerium? Så er du måske den nye studentermedhjælper, vi søger til Kulturministeriets kontor for Tværgående Opgaver og Kommunikation.

Om jobbet Du kommer som kommunikationsstudent til at:

  • Optage, redigere og tekste videoer til ministeriets sociale medier, hjemmeside og intranet
  • Monitorere ministeriets sociale medier og udarbejde udkast til opslag
  • Bidrage til kontorets arbejde med længerevarende kommunikationsindsatser, f.eks. i forbindelse med nye politiske aftaler
  • Bidrage til kontorets øvrige opgaver, bl.a. ift. at forberede og afvikle større og mindre begivenheder, f.eks. Folkemøde, Kulturmøde Mors mv.
  • Varetage forskellige administrative opgaver
Om kontoret Du vil blive en del af kontoret Tværgående Opgaver og Kommunikation, der overordnet har tre typer af opgaver:

  • Presse- og kommunikationsarbejde, hvor kontoret bl.a. varetager kontakten til journalister, skriver beredskaber, kronikker og taler, planlægger og afvikler større og mindre begivenheder og laver SoMe, grafik og web.
  • Tværgående opgaver og styringsredskaber, hvor kontoret bl.a. har ansvar for at holde snor i konkrete tværgående policyprojekter og for at understøtte ministeriets langsigtede planlægning af større initiativer, herunder samtænkningen af konkrete initiativer og kommunikation.
  • Direktionsbetjening, hvor kontoret betjener departementschefen og afdelingscheferne, bl.a. ift. konkret mødeplanlægning og forberedelse af chef- og direktionsmøder.
Vi er et kontor, der samarbejder aktivt på tværs af fagligheder og kerneopgaver, og vi løser samlet vores opgaver i tæt samarbejde med chefer og medarbejdere i hele departementet.

Vi er et kontor med højt humør og en uformel tone. Vi diskuterer ivrigt sportsresultater og filmpremierer over frokosten, og vi holder af at synge højskolesange til vores ugentlige kontormøde. Vi er glade for at tilbringe tid med hinanden både i og uden for arbejdstiden.

Vi lægger stor vægt på, at vores studenter er en integreret del af kontoret, både socialt og fagligt. Vi håber derfor, at du kan inspirere os med nye ideer, at du har lyst til at være en del af et aktivt og socialt kontor, og at vi kan hjælpe dig med at udvikle stærke kompetencer inden for politisk kommunikation.

Om dig Du er i gang med en relevant uddannelse inden for journalistik, kommunikation, film- og medievidenskab eller lignende, f.eks. på et universitet, Journalisthøjskolen, KEA eller KADK.

Vi ser gerne, at du:

  • Har erfaring med billede- og videoredigeringsværktøjer
  • Har erfaring med at tekste videoer
  • Kan overskue komplekst indhold og omsætte det til levende kommunikation, både skriftligt og visuelt.
Derudover håber vi, at du:

  • Har blik for en god historie og kan omsætte dine ideer til indhold til ministeriets sociale medier, intranet og hjemmeside
  • Tager initiativ og stort ansvar for dine opgaver
  • Er struktureret og detaljeorienteret
  • Har æstetisk forståelse og kan tænke visuelt
Vi forestiller os, at du har noget relevant erfaring. Du kan f.eks. have haft et studiejob i et andet ministerium eller hos et bureau, eller du kan have oparbejdet de relevante kompetencer i din fritid, fx via frivilligt arbejde.

Kulturministeriet som arbejdsplads Du vil blive en del af en arbejdsplads, der organiserer sig efter de politiske mål og arbejder aktivt for at nå dem. I ministeriet arbejder vi dynamisk med vores interne organisering, så vi kan levere hurtigt og effektivt. Du vil få en varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger, hvor der er fokus på at levere løsninger, som står på et solidt fagligt, juridisk og økonomisk grundlag.

Vi prioriterer din udvikling Kulturministeriets departement er en attraktiv og professionel arbejdsplads med højt ambitionsniveau. Vi er optaget af at fastholde og udvikle dygtige medarbejdere og tilbyder gode karrieremuligheder. Du får bl.a. adgang til kurser og efteruddannelse, faglige inspirationsoplæg mv., som sammen med vores interne talentprogram sikrer den faglige og personlige udvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og Akademikerne/Journalistforbundet. Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer pr. uge og tilrettelægges, så det passer til dit studie.

Ansættelsesområdet er Kulturministeriets departement og underliggende styrelse og arbejdsstedet er Nybrogade 2, 1203 København K.

Forventet tiltræden er den 1. februar 2024 eller snarest muligt.

Vil du vide mere? Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef Anne Kring på telefon 41393854 eller medarbejder Sofie Dalhoff Saabye på telefon 41393856. Eventuelle praktiske spørgsmål i forbindelse med din ansøgning kan rettes til HR-Partner Nina Nisted Myssen på 24944926 eller på mail nnmy@kum.dk.

Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk.

Send os din ansøgning Du kan sende din ansøgning via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen. Du bedes vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.

Ansøgningsfristen er torsdag den 7. december 2023. Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 50.

Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold mm. opfordres til at søge.

100IDK_DG_MAGDKDanmark-12023-12-07T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=174528&DepartmentId=6052&MediaId=4184&SkipAdvertisement=true&utm_medium=talentech_publishing&utm_source=jobnetEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn4885720Kulturministeriet, Departementet11Nybrogade 21203København K41393854DKDanmark0366330216DKDanmarkDKDanmark62StudenterjobMagisterjobIkke kategoriseret173Administration366330216
Nybrogade 2
1203København KDKDanmark
da-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Student til Tværgående opgaver og Kommunikation

Kulturministeriet, Departementet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
24-11-2023
Kontakt
Kulturministeriet, Departementet
Nybrogade 2
1203 København K
Tlf
41393854
Praktisk information
Oprettet
24-11-2023
Udløber
07-12-2023
Kviknummer
LJA-85123235
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Administration

Kribler det i dine fingre for at arbejde med levende politisk kommunikation? Er du fyldt med gode idéer og ivrig efter at føre dem ud i livet? Har du lyst til at prøve kræfter med mange forskellige kommunikations- og formidlingsopgaver i et spændende ministerium? Så er du måske den nye studentermedhjælper, vi søger til Kulturministeriets kontor for Tværgående Opgaver og Kommunikation.

Om jobbet Du kommer som kommunikationsstudent til at:

  • Optage, redigere og tekste videoer til ministeriets sociale medier, hjemmeside og intranet
  • Monitorere ministeriets sociale medier og udarbejde udkast til opslag
  • Bidrage til kontorets arbejde med længerevarende kommunikationsindsatser, f.eks. i forbindelse med nye politiske aftaler
  • Bidrage til kontorets øvrige opgaver, bl.a. ift. at forberede og afvikle større og mindre begivenheder, f.eks. Folkemøde, Kulturmøde Mors mv.
  • Varetage forskellige administrative opgaver
Om kontoret Du vil blive en del af kontoret Tværgående Opgaver og Kommunikation, der overordnet har tre typer af opgaver:

  • Presse- og kommunikationsarbejde, hvor kontoret bl.a. varetager kontakten til journalister, skriver beredskaber, kronikker og taler, planlægger og afvikler større og mindre begivenheder og laver SoMe, grafik og web.
  • Tværgående opgaver og styringsredskaber, hvor kontoret bl.a. har ansvar for at holde snor i konkrete tværgående policyprojekter og for at understøtte ministeriets langsigtede planlægning af større initiativer, herunder samtænkningen af konkrete initiativer og kommunikation.
  • Direktionsbetjening, hvor kontoret betjener departementschefen og afdelingscheferne, bl.a. ift. konkret mødeplanlægning og forberedelse af chef- og direktionsmøder.
Vi er et kontor, der samarbejder aktivt på tværs af fagligheder og kerneopgaver, og vi løser samlet vores opgaver i tæt samarbejde med chefer og medarbejdere i hele departementet.

Vi er et kontor med højt humør og en uformel tone. Vi diskuterer ivrigt sportsresultater og filmpremierer over frokosten, og vi holder af at synge højskolesange til vores ugentlige kontormøde. Vi er glade for at tilbringe tid med hinanden både i og uden for arbejdstiden.

Vi lægger stor vægt på, at vores studenter er en integreret del af kontoret, både socialt og fagligt. Vi håber derfor, at du kan inspirere os med nye ideer, at du har lyst til at være en del af et aktivt og socialt kontor, og at vi kan hjælpe dig med at udvikle stærke kompetencer inden for politisk kommunikation.

Om dig Du er i gang med en relevant uddannelse inden for journalistik, kommunikation, film- og medievidenskab eller lignende, f.eks. på et universitet, Journalisthøjskolen, KEA eller KADK.

Vi ser gerne, at du:

  • Har erfaring med billede- og videoredigeringsværktøjer
  • Har erfaring med at tekste videoer
  • Kan overskue komplekst indhold og omsætte det til levende kommunikation, både skriftligt og visuelt.
Derudover håber vi, at du:

  • Har blik for en god historie og kan omsætte dine ideer til indhold til ministeriets sociale medier, intranet og hjemmeside
  • Tager initiativ og stort ansvar for dine opgaver
  • Er struktureret og detaljeorienteret
  • Har æstetisk forståelse og kan tænke visuelt
Vi forestiller os, at du har noget relevant erfaring. Du kan f.eks. have haft et studiejob i et andet ministerium eller hos et bureau, eller du kan have oparbejdet de relevante kompetencer i din fritid, fx via frivilligt arbejde.

Kulturministeriet som arbejdsplads Du vil blive en del af en arbejdsplads, der organiserer sig efter de politiske mål og arbejder aktivt for at nå dem. I ministeriet arbejder vi dynamisk med vores interne organisering, så vi kan levere hurtigt og effektivt. Du vil få en varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger, hvor der er fokus på at levere løsninger, som står på et solidt fagligt, juridisk og økonomisk grundlag.

Vi prioriterer din udvikling Kulturministeriets departement er en attraktiv og professionel arbejdsplads med højt ambitionsniveau. Vi er optaget af at fastholde og udvikle dygtige medarbejdere og tilbyder gode karrieremuligheder. Du får bl.a. adgang til kurser og efteruddannelse, faglige inspirationsoplæg mv., som sammen med vores interne talentprogram sikrer den faglige og personlige udvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og Akademikerne/Journalistforbundet. Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer pr. uge og tilrettelægges, så det passer til dit studie.

Ansættelsesområdet er Kulturministeriets departement og underliggende styrelse og arbejdsstedet er Nybrogade 2, 1203 København K.

Forventet tiltræden er den 1. februar 2024 eller snarest muligt.

Vil du vide mere? Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef Anne Kring på telefon 41393854 eller medarbejder Sofie Dalhoff Saabye på telefon 41393856. Eventuelle praktiske spørgsmål i forbindelse med din ansøgning kan rettes til HR-Partner Nina Nisted Myssen på 24944926 eller på mail nnmy@kum.dk.

Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk.

Send os din ansøgning Du kan sende din ansøgning via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen. Du bedes vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.

Ansøgningsfristen er torsdag den 7. december 2023. Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 50.

Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold mm. opfordres til at søge.

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Kulturministeriet, Departementet
Nybrogade 2
1203 København K
Tlf
41393854
Praktisk information
Oprettet
24-11-2023
Udløber
07-12-2023
Kviknummer
LJA-85123235
Jobtype
Studenterjob
Fag
Administration
Beliggenhed