LJA-855575782024-06-21T00:00:00Studielektor i Socialpsykologi og Læring på Roskilde Universitet Vikariat 20 timer pr. uge

Roskilde Universitet uddanner studerende til at løse virkelighedens problemer. Vi udfordrer de akademiske traditioner og eksperimenterer med nye måder at skabe og tilegne sig viden på. Vil du være med?

Institut for Mennesker og Teknologi (IMT), Roskilde Universitet, søger en studielektor i socialpsykologi og læring fra midt september 2024. Ansættelsen er tidsbegrænset til 2 år.

Institut for Mennesker og Teknologi er det største institut på RUC og dækker en række fagområder, der bredt fokuserer på interaktioner mellem menneske, samfund og teknologi - herunder blandt andet uddannelsen i Socialpsykologi og Læring. Læs mere om kandidatuddannelsen her https://ruc.dk/kandidat/socialpsykologi-og-laering   

Ansvar og opgaver
En studielektor anvendes til undervisning i redskabs-, praksisbetonede aktiviteter eller grundlæggende uddannelser, hvor det faglige indhold ikke beror på ny forskning. Du vil således skulle varetage opgaver som projektvejleder og opfølgende aktiviteter i forbindelse med forelæsninger. Opgaven kan dertil være faglig koordinering af undervisningsaktiviteter og udviklingsopgaver, som har til formål at udvikle studerendes muligheder for faglig fordybelse, samt den pædagogiske udvikling af undervisningsaktiviteter. Aktiviteterne kan både være på bachelorniveau og på kandidatniveau.

Studielektor
Som studielektor vil du ud over undervisning og vejledning skulle varetage følgende opgaver:

  • Undervisnings- og koordineringsopgaver på bachelor- og kandidatniveau
  • Administrative opgaver i relation til planlægning, koordinering og kvalitetssikring af uddannelserne

Der er til ansættelsen som studielektor derudover tilknyttet nogle faglige udviklingsopgaver til stillingen. Udviklingsopgaverne aftales konkret mellem leder og dig ved ansættelse, men kan blandt andet være:

  • Ex. Understøttelse af studiemiljøudvikling og employabilityindsatser
  • Ex. Udvikling af nye metoder og eller pædagogisk udvikling af undervisningsaktiviteter

Da udviklingsopgaverne aftales konkret med dig ved ansættelse, skal du ved din ansøgning uploade en plan for udviklingsopgaver, som kan understøtte din faglige pædagogiske og didaktiske opdatering. Udviklingsopgaver aftales herefter løbende med institutledelsen.

Kvalifikationer
Du skal have en kandidatgrad eller tilsvarende inden for psykologi eller en beslægtet uddannelse. Ved ansættelse som studielektor er det en forudsætning, at du kan dokumentere, at du har gennemført et universitetspædagogikum eller tilsvarende. Derudover er det en forudsætning, at du har erfaring med: 

  • Undervisning i psykologi

Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med følgende:

  • Problemorienteret projektvejledning på både bachelor- og kandidatniveau.
  • Undervisning på engelsk
  • Relevante undervisnings- og/eller praksiserfaringer fra uddannelsesrelevante områder med særligt fokus på et eller flere af følgende områder:
  •  Mental og psykosocial sundhed
  • Børn & Unges hverdagsliv
  • Arbejds- og Organisationspsykologi

Endelig lægger vi vægt på, at du er initiativrig og har gode samarbejdsevner. Vi forventer, at du deltager i instituttets daglige aktiviteter og har lyst til at deltage i samarbejder både inden for dit fagområde og på tværs af fag.

Bedømmelse
I bedømmelsen til stillingen vil der blive lagt vægt på:

  • Dokumenteret erfaring med undervisning, projektvejledning og udvikling af ny undervisning
  • Dokumenteret gennemførsel af universitetspædagogikum eller tilsvarende

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt prodekan Camilla Schmidt på (+45) 4674 2635 eller studieleder Maja Røn-Larsen (+45) 4674 3516

Ansættelsesvilkår
Ansættelse vil ske som studielektor. Ansættelsen sker i henhold til AC-overenskomsten og stillingsstrukturen for videnskabeligt personale ved universiteterne. Der er tale om en ansættelse på deltid; 20 timer pr. uge, med reference til Camilla Schmidt, Prodekan. Ansættelsen sker i henhold til Cirkulære om overenskomst for Akademikere i staten og Cirkulære om protokollat om visse ansættelsesvilkår for videnskabeligt personale ved universiteter. 

Udvælgelse til faglig bedømmelse
Efter ansøgningsfristens udløb udvælger formanden for ansættelsesudvalget efter rådgivning fra ansættelsesudvalgets medlemmer inklusiv formanden for bedømmelsesudvalget et antal ansøgere til faglig bedømmelse. Hver enkelt ansøger meddeles herefter, om vedkommende er blandt de ansøgere, som er sendt videære til faglig bedømmelse. De udvalgte kandidater vil blive informeret om sammensætningen af bedømmelsesudvalget, og hver ansøger vil blive givet mulighed for at fremsætte eventuelle bemærkninger til bedømmelsesudvalgets sammensætning og senere sin bedømmelse.

Ansøgere, der ikke er sendt videre til faglig bedømmelse, kan ikke forvente at høre mere, før der er truffet beslutning om ansættelse, med mindre der på et senere tidspunkt i rekrutteringsprocessen udvælges yderligere til faglig bedømmelse. 

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/ 

Ansøgningen skal være på dansk og indeholde:  

  1. Motiveret ansøgning
  2. CV 
  3. Dokumentation for uddannelse 
  4. Undervisningsportfolio (læs mere om undervisningsportfolio på Roskilde Universitet her) 
  5. En redegørelse for dine erfaringer med udvikling, undervisning og formidling. Erfaringer skal så vidt muligt dokumenteres.
  6. Plan for udviklingsopgaver, som kan understøtte din faglige pædagogiske og didaktiske opdatering
  7. Dokumentation for yderligere relevant erfaring inden for undervisning og eventuelt forskning. 

Ansøgningsfristen er 14. juli 2024. 

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.   

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

Roskilde Universitets fornemmeste opgave er eksperimenterende, nyskabende former for læring, forskning og problemløsning, som flytter samfundet fremad. Vi uddanner kompetente tværfaglige kandidater og skaber videnskabelige resultater af højeste kvalitet gennem åbenhed, involvering og videndeling.
Roskilde Universitet har ca. 6.500 studerende, 900 ansatte og 800 mio. kr. i årlig omsætning.

101IDK_DG_MAGDKDanmark2024-07-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=1310&departmentId=18971&ProjectId=147324&MediaId=4618EuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde1876054Roskilde Universitet11Universitetsvej 14000RoskildeDKDanmarkDKDanmark1876054_logo_large.jpgwww.ruc.dk1876054_logo_small.jpg155.6529120012.14339300326965306Maja Røn-Larsen
Universitetsvej 1
4000mrl@ruc.dk4674-3516RoskildeDKDanmarkDKDanmark
7Deltid5Vikar/barselMagisterjobIkke kategoriseret008-07-202414-07-202474Forskning og undervisning326965306DKDanmarkda-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studielektor i Socialpsykologi og Læring på Roskilde Universitet Vikariat 20 timer pr. uge

Roskilde Universitet

Roskilde, Midtsjælland

Indrykket
21-06-2024
Kontakt
Roskilde Universitet
Universitetsvej 1
4000 Roskilde
Kontakt
Maja Røn-Larsen 
Tlf
4674-3516
Universitetsvej 1
4000 Roskilde
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-06-2024
Udløber
14-07-2024
Kviknummer
LJA-85557578
Jobtype
Deltid
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Forskning og undervisning

Roskilde Universitet uddanner studerende til at løse virkelighedens problemer. Vi udfordrer de akademiske traditioner og eksperimenterer med nye måder at skabe og tilegne sig viden på. Vil du være med?

Institut for Mennesker og Teknologi (IMT), Roskilde Universitet, søger en studielektor i socialpsykologi og læring fra midt september 2024. Ansættelsen er tidsbegrænset til 2 år.

Institut for Mennesker og Teknologi er det største institut på RUC og dækker en række fagområder, der bredt fokuserer på interaktioner mellem menneske, samfund og teknologi - herunder blandt andet uddannelsen i Socialpsykologi og Læring. Læs mere om kandidatuddannelsen her https://ruc.dk/kandidat/socialpsykologi-og-laering   

Ansvar og opgaver
En studielektor anvendes til undervisning i redskabs-, praksisbetonede aktiviteter eller grundlæggende uddannelser, hvor det faglige indhold ikke beror på ny forskning. Du vil således skulle varetage opgaver som projektvejleder og opfølgende aktiviteter i forbindelse med forelæsninger. Opgaven kan dertil være faglig koordinering af undervisningsaktiviteter og udviklingsopgaver, som har til formål at udvikle studerendes muligheder for faglig fordybelse, samt den pædagogiske udvikling af undervisningsaktiviteter. Aktiviteterne kan både være på bachelorniveau og på kandidatniveau.

Studielektor
Som studielektor vil du ud over undervisning og vejledning skulle varetage følgende opgaver:

  • Undervisnings- og koordineringsopgaver på bachelor- og kandidatniveau
  • Administrative opgaver i relation til planlægning, koordinering og kvalitetssikring af uddannelserne

Der er til ansættelsen som studielektor derudover tilknyttet nogle faglige udviklingsopgaver til stillingen. Udviklingsopgaverne aftales konkret mellem leder og dig ved ansættelse, men kan blandt andet være:

  • Ex. Understøttelse af studiemiljøudvikling og employabilityindsatser
  • Ex. Udvikling af nye metoder og eller pædagogisk udvikling af undervisningsaktiviteter

Da udviklingsopgaverne aftales konkret med dig ved ansættelse, skal du ved din ansøgning uploade en plan for udviklingsopgaver, som kan understøtte din faglige pædagogiske og didaktiske opdatering. Udviklingsopgaver aftales herefter løbende med institutledelsen.

Kvalifikationer
Du skal have en kandidatgrad eller tilsvarende inden for psykologi eller en beslægtet uddannelse. Ved ansættelse som studielektor er det en forudsætning, at du kan dokumentere, at du har gennemført et universitetspædagogikum eller tilsvarende. Derudover er det en forudsætning, at du har erfaring med: 

  • Undervisning i psykologi

Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med følgende:

  • Problemorienteret projektvejledning på både bachelor- og kandidatniveau.
  • Undervisning på engelsk
  • Relevante undervisnings- og/eller praksiserfaringer fra uddannelsesrelevante områder med særligt fokus på et eller flere af følgende områder:
  •  Mental og psykosocial sundhed
  • Børn & Unges hverdagsliv
  • Arbejds- og Organisationspsykologi

Endelig lægger vi vægt på, at du er initiativrig og har gode samarbejdsevner. Vi forventer, at du deltager i instituttets daglige aktiviteter og har lyst til at deltage i samarbejder både inden for dit fagområde og på tværs af fag.

Bedømmelse
I bedømmelsen til stillingen vil der blive lagt vægt på:

  • Dokumenteret erfaring med undervisning, projektvejledning og udvikling af ny undervisning
  • Dokumenteret gennemførsel af universitetspædagogikum eller tilsvarende

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt prodekan Camilla Schmidt på (+45) 4674 2635 eller studieleder Maja Røn-Larsen (+45) 4674 3516

Ansættelsesvilkår
Ansættelse vil ske som studielektor. Ansættelsen sker i henhold til AC-overenskomsten og stillingsstrukturen for videnskabeligt personale ved universiteterne. Der er tale om en ansættelse på deltid; 20 timer pr. uge, med reference til Camilla Schmidt, Prodekan. Ansættelsen sker i henhold til Cirkulære om overenskomst for Akademikere i staten og Cirkulære om protokollat om visse ansættelsesvilkår for videnskabeligt personale ved universiteter. 

Udvælgelse til faglig bedømmelse
Efter ansøgningsfristens udløb udvælger formanden for ansættelsesudvalget efter rådgivning fra ansættelsesudvalgets medlemmer inklusiv formanden for bedømmelsesudvalget et antal ansøgere til faglig bedømmelse. Hver enkelt ansøger meddeles herefter, om vedkommende er blandt de ansøgere, som er sendt videære til faglig bedømmelse. De udvalgte kandidater vil blive informeret om sammensætningen af bedømmelsesudvalget, og hver ansøger vil blive givet mulighed for at fremsætte eventuelle bemærkninger til bedømmelsesudvalgets sammensætning og senere sin bedømmelse.

Ansøgere, der ikke er sendt videre til faglig bedømmelse, kan ikke forvente at høre mere, før der er truffet beslutning om ansættelse, med mindre der på et senere tidspunkt i rekrutteringsprocessen udvælges yderligere til faglig bedømmelse. 

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/ 

Ansøgningen skal være på dansk og indeholde:  

  1. Motiveret ansøgning
  2. CV 
  3. Dokumentation for uddannelse 
  4. Undervisningsportfolio (læs mere om undervisningsportfolio på Roskilde Universitet her) 
  5. En redegørelse for dine erfaringer med udvikling, undervisning og formidling. Erfaringer skal så vidt muligt dokumenteres.
  6. Plan for udviklingsopgaver, som kan understøtte din faglige pædagogiske og didaktiske opdatering
  7. Dokumentation for yderligere relevant erfaring inden for undervisning og eventuelt forskning. 

Ansøgningsfristen er 14. juli 2024. 

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.   

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

Roskilde Universitets fornemmeste opgave er eksperimenterende, nyskabende former for læring, forskning og problemløsning, som flytter samfundet fremad. Vi uddanner kompetente tværfaglige kandidater og skaber videnskabelige resultater af højeste kvalitet gennem åbenhed, involvering og videndeling.
Roskilde Universitet har ca. 6.500 studerende, 900 ansatte og 800 mio. kr. i årlig omsætning.

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Roskilde Universitet
Universitetsvej 1
4000 Roskilde
Kontaktperson
Maja Røn-Larsen 
Tlf
4674-3516
Adresse
Universitetsvej 1
4000 Roskilde
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-06-2024
Udløber
14-07-2024
Kviknummer
LJA-85557578
Jobtype
Deltid
Vikar/barsel
Fag
Forskning og undervisning
Beliggenhed