LJA-854719602024-05-07T10:33:08.860Sundhedsvidenskabelige specialister til arbejdet med HTA-forordningen (genopslag)

Har du lyst til at være med til at sætte den danske retning for implementering af HTA-forordningen, så er det måske dig vi søger i Lægemiddelstyrelsen til to nyoprettede stillinger! 

Primære arbejdsopgave

EU-kommissionen har vedtaget en ny HTA-forordning, som skal danne grundlag for arbejdet med HTA for lægemidler og medicinsk udstyr i alle europæiske lande fra 12. januar 2025. Arbejdet er i fuld gang på europæisk og nationalt niveau.

Vi søger en akademiker/AC-fuldmægtig og en special- eller chefkonsulent, der skal bruge al deres tid på at bidrage til at sikre en smidig implementering. Der er tale om nyoprettede stillinger. Arbejdsopgaverne vil blandt andet indbære at:

  • Bidrage til at udarbejde metodevejledninger og procedurer på europæisk niveau.
  • Koordinere det danske input til metodevejledninger og procedurer mellem de danske HTA-organisationer.
  • Deltage i de europæiske arbejdsgrupper under HTA Koordinationsgruppen.
  • Bidrage til det danske input til fastlæggelsen af detaljerede regler for arbejdet med HTA i EU.
  • Bidrage til udviklingen af den nationale HTA implementering.

Din hverdag hos os

Din dagligdag i denne stilling vil være både dynamisk, udfordrende og præget af meningsfulde opgaver. Du får chancen for at sætte dit præg på både det danske og europæiske arbejde med HTA forordningen. Et arbejde, der kommer til at få stor betydning for de danske HTA-organisationer, virksomheder og patienter.

Generelt vil din hverdag i stillingen være varieret, hvor du står over for opgaver med både kort aftræk og muligheder for fordybelse. Der er tale om en stillinger, hvor repræsentation af Danmark i internationale sammenhænge er aktuelt og 5-10 rejsedage om året kan forekomme. 

I stillingen vil du få ansvar og udfordringer, men har god mulighed for at sparre og samarbejde med de andre danske HTA organisationer. Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med ledelsen og der er tale om et nyt område, der skal organiseres i Lægemiddelstyrelsen. Derigennem vil du få rig mulighed for at udvikle dine færdigheder både strategisk og operationelt.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Vi forventer, at vores nye kollegaer har en sundhedsfaglig akademisk kandidatuddannelse. Du kan for eksempel være uddannet cand.scient.med., cand. scient. eller cand.pharm. Da vi søger to kollegaer er det ikke nødvendigt, at du kan opfylde alle nedenstående punkter for at have succes.  

Vi leder efter følgende kvalifikationer hos vores nye kollegaer:

  • Viden om HTA fra tidligere arbejde.
  • Metodekompetencer inden for fx litteratursøgning og kvalitetsvurdering af kliniske studier iht. god videnskabelig og metodisk praksis.
  • Erfaring med koordinering og har stærke samarbejds- og kommunikationsevner.
  • Kommunikerer ubesværet på dansk og engelsk.
  • Projektledelseserfaring.
  • Initiativrig og kan sikre fremdrift i opgaver.
  • Erfaring fra myndighedsrepræsentation i nationale og internationale sammenhænge.

Det er videre en fordel, hvis du har lyst til at arbejde med strategisk udvikling af et nyt område i Danmark.

Vi lægger desuden vægt på, at du er positiv, fleksibel og trives i en afvekslende hverdag, hvor prioritering af opgaver er en naturlig del, og at du vil bidrage til et godt kollegaskab såvel fagligt som socialt.

Vi tilbyder

Vi mener, at der skal være en god balance mellem arbejde og fritid, derfor tilbyder vi en stilling på 37 timer med mulighed for at arbejde hjemmefra, når det hænger sammen med vores fælles planlægning.

Vores kultur er præget af en uformel omgangstone og en fælles bevidsthed om betydningen af gode samarbejdsrelationer på tværs af forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.

Lægemiddelstyrelsen arbejder målrettet med kompetenceudvikling, og der er rig mulighed for personlig og faglig udvikling. For eksempel har vi interne kurser i projektledelse, understøtter ledertalenter og tilbyder længere mindfulness-forløb.

Om Lægemiddeløkonomi og Tilgængelighed

I Lægemiddeløkonomi og Tilgængelighed har vi fokus på tilgængeligheden af lægemidler ud fra et lidt bredere perspektiv. Det betyder, at vi administrerer apotekervæsenet, producerer og udstiller medicinpriser til apoteker og offentligheden, administrerer medicintilskudssystemet og nu også indgår i arbejdet med HTA-forordningen.

Enhedens ledelse er tæt på det daglige arbejde og kan dermed bruges til faglig sparring. Ledelsen lægger stor vægt på trivsel og psykologisk tryghed, og alle har en uddannelse i psykologisk arbejdsmiljø. 

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af din erfaring og kvalifikationer bliver du ansat som akademisk medarbejder, AC-fuldmægtig, special- eller chefkonsulent.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og det er vigtigt for os, at man ikke kan stille spørgsmål ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Du har dog en vis periode til at sælge dem, hvis du i dag ejer såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed.

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til Teamleder Diana Lauritzen  på +45 93 51 86 14.
Du kan læse mere om os og vores opgaver på Lægemiddelstyrelsen.dk.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.
Vi regner med at holde ansættelsessamtaler i uge 22-24.

Om Lægemiddelstyrelsen

Vi er ca. 650 medarbejdere, som samarbejder om at sikre, at alle i samfundet kan få effektiv og sikker medicin og medicinsk udstyr både når vi for eksempel går på apoteket, bliver behandlet på sygehuset eller vores dyr har brug for behandling. Vi er en del af Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Medarbejdernes trivsel og Lægemiddelstyrelsens resultater hænger tæt sammen, og derfor er det vigtigt for os at have en arbejdsplads med meningsfuldt arbejde, høj faglighed og udviklingsmuligheder i balance med gode rammer for sundhed og trivsel. Vi prioriterer derfor også en sund kantine, træningsfaciliteter, kontormotion, store, lyse lokaler på Islands Brygge i København, og mulighed for hjemmearbejde.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen.

101IDK_DG_MAGDKDanmark-12024-05-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=5001&departmentId=8648&ProjectId=179865&MediaId=5EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn2468325Lægemiddelstyrelsen10Axel Heides Gade 12300København SDKDanmarkDKDanmark2468325_logo_large.jpg2468325_logo_small.jpg155.6613650012.57005390366146361Diana Lauritzen
Axel Heides Gade 1
2300+45 93 51 86 14København SDKDanmarkDKDanmark
8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret0206Konsulent og rådgivning6Ledelse366146361
Axel Heides Gade 1
2300København SDKDanmark
da-DK
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sundhedsvidenskabelige specialister til arbejdet med HTA-forordningen (genopslag)

Lægemiddelstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-05-2024
Kontakt
Lægemiddelstyrelsen
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Kontakt
Diana Lauritzen 
Tlf
+45 93 51 86 14
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-05-2024
Udløber
26-05-2024
Kviknummer
LJA-85471960
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Ledelse

Har du lyst til at være med til at sætte den danske retning for implementering af HTA-forordningen, så er det måske dig vi søger i Lægemiddelstyrelsen til to nyoprettede stillinger! 

Primære arbejdsopgave

EU-kommissionen har vedtaget en ny HTA-forordning, som skal danne grundlag for arbejdet med HTA for lægemidler og medicinsk udstyr i alle europæiske lande fra 12. januar 2025. Arbejdet er i fuld gang på europæisk og nationalt niveau.

Vi søger en akademiker/AC-fuldmægtig og en special- eller chefkonsulent, der skal bruge al deres tid på at bidrage til at sikre en smidig implementering. Der er tale om nyoprettede stillinger. Arbejdsopgaverne vil blandt andet indbære at:

  • Bidrage til at udarbejde metodevejledninger og procedurer på europæisk niveau.
  • Koordinere det danske input til metodevejledninger og procedurer mellem de danske HTA-organisationer.
  • Deltage i de europæiske arbejdsgrupper under HTA Koordinationsgruppen.
  • Bidrage til det danske input til fastlæggelsen af detaljerede regler for arbejdet med HTA i EU.
  • Bidrage til udviklingen af den nationale HTA implementering.

Din hverdag hos os

Din dagligdag i denne stilling vil være både dynamisk, udfordrende og præget af meningsfulde opgaver. Du får chancen for at sætte dit præg på både det danske og europæiske arbejde med HTA forordningen. Et arbejde, der kommer til at få stor betydning for de danske HTA-organisationer, virksomheder og patienter.

Generelt vil din hverdag i stillingen være varieret, hvor du står over for opgaver med både kort aftræk og muligheder for fordybelse. Der er tale om en stillinger, hvor repræsentation af Danmark i internationale sammenhænge er aktuelt og 5-10 rejsedage om året kan forekomme. 

I stillingen vil du få ansvar og udfordringer, men har god mulighed for at sparre og samarbejde med de andre danske HTA organisationer. Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med ledelsen og der er tale om et nyt område, der skal organiseres i Lægemiddelstyrelsen. Derigennem vil du få rig mulighed for at udvikle dine færdigheder både strategisk og operationelt.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Vi forventer, at vores nye kollegaer har en sundhedsfaglig akademisk kandidatuddannelse. Du kan for eksempel være uddannet cand.scient.med., cand. scient. eller cand.pharm. Da vi søger to kollegaer er det ikke nødvendigt, at du kan opfylde alle nedenstående punkter for at have succes.  

Vi leder efter følgende kvalifikationer hos vores nye kollegaer:

  • Viden om HTA fra tidligere arbejde.
  • Metodekompetencer inden for fx litteratursøgning og kvalitetsvurdering af kliniske studier iht. god videnskabelig og metodisk praksis.
  • Erfaring med koordinering og har stærke samarbejds- og kommunikationsevner.
  • Kommunikerer ubesværet på dansk og engelsk.
  • Projektledelseserfaring.
  • Initiativrig og kan sikre fremdrift i opgaver.
  • Erfaring fra myndighedsrepræsentation i nationale og internationale sammenhænge.

Det er videre en fordel, hvis du har lyst til at arbejde med strategisk udvikling af et nyt område i Danmark.

Vi lægger desuden vægt på, at du er positiv, fleksibel og trives i en afvekslende hverdag, hvor prioritering af opgaver er en naturlig del, og at du vil bidrage til et godt kollegaskab såvel fagligt som socialt.

Vi tilbyder

Vi mener, at der skal være en god balance mellem arbejde og fritid, derfor tilbyder vi en stilling på 37 timer med mulighed for at arbejde hjemmefra, når det hænger sammen med vores fælles planlægning.

Vores kultur er præget af en uformel omgangstone og en fælles bevidsthed om betydningen af gode samarbejdsrelationer på tværs af forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.

Lægemiddelstyrelsen arbejder målrettet med kompetenceudvikling, og der er rig mulighed for personlig og faglig udvikling. For eksempel har vi interne kurser i projektledelse, understøtter ledertalenter og tilbyder længere mindfulness-forløb.

Om Lægemiddeløkonomi og Tilgængelighed

I Lægemiddeløkonomi og Tilgængelighed har vi fokus på tilgængeligheden af lægemidler ud fra et lidt bredere perspektiv. Det betyder, at vi administrerer apotekervæsenet, producerer og udstiller medicinpriser til apoteker og offentligheden, administrerer medicintilskudssystemet og nu også indgår i arbejdet med HTA-forordningen.

Enhedens ledelse er tæt på det daglige arbejde og kan dermed bruges til faglig sparring. Ledelsen lægger stor vægt på trivsel og psykologisk tryghed, og alle har en uddannelse i psykologisk arbejdsmiljø. 

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af din erfaring og kvalifikationer bliver du ansat som akademisk medarbejder, AC-fuldmægtig, special- eller chefkonsulent.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og det er vigtigt for os, at man ikke kan stille spørgsmål ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Du har dog en vis periode til at sælge dem, hvis du i dag ejer såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed.

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til Teamleder Diana Lauritzen  på +45 93 51 86 14.
Du kan læse mere om os og vores opgaver på Lægemiddelstyrelsen.dk.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.
Vi regner med at holde ansættelsessamtaler i uge 22-24.

Om Lægemiddelstyrelsen

Vi er ca. 650 medarbejdere, som samarbejder om at sikre, at alle i samfundet kan få effektiv og sikker medicin og medicinsk udstyr både når vi for eksempel går på apoteket, bliver behandlet på sygehuset eller vores dyr har brug for behandling. Vi er en del af Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Medarbejdernes trivsel og Lægemiddelstyrelsens resultater hænger tæt sammen, og derfor er det vigtigt for os at have en arbejdsplads med meningsfuldt arbejde, høj faglighed og udviklingsmuligheder i balance med gode rammer for sundhed og trivsel. Vi prioriterer derfor også en sund kantine, træningsfaciliteter, kontormotion, store, lyse lokaler på Islands Brygge i København, og mulighed for hjemmearbejde.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation
Lægemiddelstyrelsen
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Kontaktperson
Diana Lauritzen 
Tlf
+45 93 51 86 14
Adresse
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-05-2024
Udløber
26-05-2024
Kviknummer
LJA-85471960
Jobtype
Fuldtid
Fag
Konsulent og rådgivning, Ledelse
Beliggenhed