Gem annonce
LJA-855874782024-07-10T08:48:32.700Vil du bidrage til Grønlands Infrastruktur? Departementet for Boliger og Infrastruktur søger en AC-fuldmægtig eller specialkonsulentDepartementet for Boliger og Infrastruktur søger en AC-fuldmægtig
Har du lyst til at gøre en forskel for borgerne og bidrage positivt til vores arbejde med infrastrukturen på verdens største ø?

Trives du i en travl hverdag, hvor du kan bevare overblikket og sætte handling bag idéer? Så er det måske dig, vi mangler. Infrastrukturafdelingens opgavefelt spænder bredt, og vi søger derfor en dygtig medarbejder til vores maritime kontor, som kan lide at have mange bolde i luften.

Stillingen
Der er tale om en ledig stilling med ansættelse som AC-fuldmægtig. En kandidat med de rette kompetencer og tilstrækkelig erfaring kan på baggrund af en konkret vurdering tilbydes ansættelse som Specialkonsulent.

Generalist til Havneområdet
Infrastrukturafdelingen har et tæt samarbejde med de relevante Rigsmyndigheder om at tilrettelægge lovgivningen i Grønland, så den tager højde for de særlige forhold, der gør sig gældende i Grønland. Dette medfører en opgaveløsning, der bevæger sig i krydsfeltet mellem jura, politik og de faktiske forhold i lokalområdet.

Der er opgaver med stor politisk bevågenhed, hvor komplicerede problemstillinger skal formidles klart og tydeligt til eksempelvis eksterne interessenter eller det politiske niveau.

Havneområdet indebærer varetagelse af den Centrale Havnemyndighed, hvilket indebærer forvaltningen af lov om havne, samt håndtering af lokale interessenter som eksempelvis lokale havnemyndigheder og erhvervsdrivende. Internationalt er der samarbejde med udenlandske myndigheder og interesseorganisationer mv. Varetagelse af havneområdet indebærer endvidere et tæt samarbejde med Renoveringssekretariatet om de selvstyreejede havneanlæg. Der vil også være opgaver af teknisk karakter, som vedrører etablering af havne- og kajkonstruktioner.

Opgavefeltet spænder bredt og de konkrete opgaver på havneområdet vil løbende blive tilrettelagt i samspil med kontorchefen for det Maritime Kontor.

Arbejdsopgaver
For begge stillinger gælder, at du inden for dit ansvarsområde vil få opgaver såsom:
  • Projektledelse
  • Håndtering af politikudarbejdelse
  • Udarbejdelse af ny lovgivning
  • Politisk betjening
  • Møder med interessenter, samarbejdspartnere og deltagelse i arbejdsgruppemøder
  • Besvarelse af borgerhenvendelser
  • Besvarelse af høringer
  • Identifikation af udfordringer og opgaver
  • Optimering af kontorets opgaveløsning
  • Udarbejdelse af analyser, notater og løsningsforslag

Vores forventninger til dig
Vi lægger vægt på at du:
  • Har en relevant akademisk uddannelse
  • Kan sætte dig ind i tekniske og juridiske problemstillinger
  • Kan formidle viden og problemstillinger på et letforståeligt sprog
  • Arbejder systematisk og har organisatorisk sans
  • Forstår balancen mellem dansk og grønlandsk politik samt lovgivning på området
  • Kan analysere problemer og medvirke til at finde de rette løsninger
  • Kan samarbejde med kolleger i afdelingen og med samarbejdspartnere i Grønland og Danmark
  • Kan arbejde selvstændigt, men med forståelse for hvornår du skal sparre med kontorchefen eller andre kollegaer i afdelingen
  • Kan arbejde i en politisk ledet organisation
  • Kan have mange bolde i luften på en gang og løbende prioriterer i samarbejde med nærmeste leder

Kendskab til det grønlandske samfund, sprog og kultur er en fordel, men ikke et krav.

Erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation er klart en fordel, men ikke et krav. Er du nyuddannet vil vi gerne bruge tid på fagligt at understøtte dig og oplære dig. Vi forventer dog også du viser interesse for det grønlandske samfund og en interesse i at øge kendskabet til arbejdet i en politisk ledet organisation.

Udover ovenstående forventer vi, at du er diplomatisk, uformel og er med på et godt grin i løbet af din arbejdsdag.

Om os
Infrastrukturafdelingen består af 11 medarbejdere fordelt på to kontorer. Afdelingen varetager planlægningen, koordineringen og løsningen af diverse opgaver inden for luftfart, lufthavne, søfart, havne færdsel, trafik, post og telekommunikation. At arbejde i et departement betyder, at vi skal sikre at politikerne har de nødvendige beslutningsgrundlag og vi skal sikre at politikernes ønsker bliver ført ud i livet.

Arbejdet foregår i et travlt miljø, hvor arbejdsglæde og ansvar går hånd i hånd med høj faglighed og gode resultater, som vi kan være stolte af. Hverdagen er præget af godt humør i en ofte travl dagligdag. Vi er en arbejdsplads med højt til loftet, godt kollegialt fællesskab og respekt for, at arbejdsliv og familieliv skal hænge sammen.

Der er flere gange i løbet at året arrangementer for medarbejderne i Departementet. Dette indebærer blandt andet en årlig sejltur til Nuuk fjord, hvor der er rig mulighed for at samle bær, fange ørreder med hænderne eller blot at slappe af i den smukkeste natur.  

Sikkerhedsgodkendelse
For at komme i betragtning til stillingen kræves det, at du kan sikkerhedsgodkendes efter gældende regler. Medsend derfor indledningsvist udskrift af din straffeattest fra kriminalregisteret. Denne kan indhentes hos den lokale politimyndighed eller på: www.politi.gl/bestil-straffeattest/privat-straffeattest.

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der kan ikke anvises personalebolig til stillingerne. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Dato for tiltrædelse
1. august 2024, eller efter aftale.

Arbejdstid
40 timer ugentlig.

Dato for afholdelse af ansættelsessamtaler
Samtaler vil blive afholdt løbende.

Er du interesseret?
Har du spørgsmål til en af stillingerne, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Anders May på +299 34 52 63 eller mail amay@nanoq.gl.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, straffeattest samt andre
relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.
Departementet for Boliger og Infrastruktur søger en AC-fuldmægtig Har du lyst til at gøre en forskel for borgerne og bidrage positivt til vores arbejde med infrastrukturen på verdens største ø? Trives du i en travl hverdag, hvor du kan bevare overblikket og sætte handling bag idéer? Så er det måske dig, vi mangler. Infrastrukturafdelingens opgavefelt spænder bredt, og vi søger derfor en dygtig medarbejder til vores maritime kontor, som kan lide at have mange bolde i luften. Stillingen Der er tale om en ledig stilling med ansættelse som AC-fuldmægtig. En kandidat med de rette kompetencer og tilstrækkelig erfaring kan på baggrund af en konkret vurdering tilbydes ansættelse som Specialkonsulent. Generalist til Havneområdet Infrastrukturafdelingen har et tæt samarbejde med de relevante Rigsmyndigheder om at tilrettelægge lovgivningen i Grønland, så den tager højde for de særlige forhold, der gør sig gældende i Grønland. Dette medfører en opgaveløsning, der bevæger sig i krydsfeltet mellem jura, politik og de faktiske forhold i lokalområdet. Der er opgaver med stor politisk bevågenhed, hvor komplicerede problemstillinger skal formidles klart og tydeligt til eksempelvis eksterne interessenter eller det politiske niveau. Havneområdet indebærer varetagelse af den Centrale Havnemyndighed, hvilket indebærer forvaltningen af lov om havne, samt håndtering af lokale interessenter som eksempelvis lokale havnemyndigheder og erhvervsdrivende. Internationalt er der samarbejde med udenlandske myndigheder og interesseorganisationer mv. Varetagelse af havneområdet indebærer endvidere et tæt samarbejde med Renoveringssekretariatet om de selvstyreejede havneanlæg. Der vil også være opgaver af teknisk karakter, som vedrører etablering af havne- og kajkonstruktioner. Opgavefeltet spænder bredt og de konkrete opgaver på havneområdet vil løbende blive tilrettelagt i samspil med kontorchefen for det Maritime Kontor. Arbejdsopgaver For begge stillinger gælder, at du inden for dit ansvarsområde vil få opgaver såsom: Projektledelse Håndtering af politikudarbejdelse Udarbejdelse af ny lovgivning Politisk betjening Møder med interessenter, samarbejdspartnere og deltagelse i arbejdsgruppemøder Besvarelse af borgerhenvendelser Besvarelse af høringer Identifikation af udfordringer og opgaver Optimering af kontorets opgaveløsning Udarbejdelse af analyser, notater og løsningsforslag Vores forventninger til dig Vi lægger vægt på at du: Har en relevant akademisk uddannelse Kan sætte dig ind i tekniske og juridiske problemstillinger Kan formidle viden og problemstillinger på et letforståeligt sprog Arbejder systematisk og har organisatorisk sans Forstår balancen mellem dansk og grønlandsk politik samt lovgivning på området Kan analysere problemer og medvirke til at finde de rette løsninger Kan samarbejde med kolleger i afdelingen og med samarbejdspartnere i Grønland og Danmark Kan arbejde selvstændigt, men med forståelse for hvornår du skal sparre med kontorchefen eller andre kollegaer i afdelingen Kan arbejde i en politisk ledet organisation Kan have mange bolde i luften på en gang og løbende prioriterer i samarbejde med nærmeste leder Kendskab til det grønlandske samfund, sprog og kultur er en fordel, men ikke et krav. Erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation er klart en fordel, men ikke et krav. Er du nyuddannet vil vi gerne bruge tid på fagligt at understøtte dig og oplære dig. Vi forventer dog også du viser interesse for det grønlandske samfund og en interesse i at øge kendskabet til arbejdet i en politisk ledet organisation. Udover ovenstående forventer vi, at du er diplomatisk, uformel og er med på et godt grin i løbet af din arbejdsdag. Om os Infrastrukturafdelingen består af 11 medarbejdere fordelt på to kontorer. Afdelingen varetager planlægningen, koordineringen og løsningen af diverse opgaver inden for luftfart, lufthavne, søfart, havne færdsel, trafik, post og telekommunikation. At arbejde i et departement betyder, at vi skal sikre at politikerne har de nødvendige beslutningsgrundlag og vi skal sikre at politikernes ønsker bliver ført ud i livet. Arbejdet foregår i et travlt miljø, hvor arbejdsglæde og ansvar går hånd i hånd med høj faglighed og gode resultater, som vi kan være stolte af. Hverdagen er præget af godt humør i en ofte travl dagligdag. Vi er en arbejdsplads med højt til loftet, godt kollegialt fællesskab og respekt for, at arbejdsliv og familieliv skal hænge sammen. Der er flere gange i løbet at året arrangementer for medarbejderne i Departementet. Dette indebærer blandt andet en årlig sejltur til Nuuk fjord, hvor der er rig mulighed for at samle bær, fange ørreder med hænderne eller blot at slappe af i den smukkeste natur. Sikkerhedsgodkendelse For at komme i betragtning til stillingen kræves det, at du kan sikkerhedsgodkendes efter gældende regler. Medsend derfor indledningsvist udskrift af din straffeattest fra kriminalregisteret. Denne kan indhentes hos den lokale politimyndighed eller på: www.politi.gl bestil-straffeattest privat-straffeattest. Løn og ansættelsesforhold Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation. Bolig Der kan ikke anvises personalebolig til stillingerne. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør. Dato for tiltrædelse 1. august 2024, eller efter aftale. Arbejdstid 40 timer ugentlig. Dato for afholdelse af ansættelsessamtaler Samtaler vil blive afholdt løbende. Er du interesseret? Har du spørgsmål til en af stillingerne, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Anders May på 299 34 52 63 eller mail amay@nanoq.gl. Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, straffeattest samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning. Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.1010ADK_DG_MAGDKDanmark2024-07-30T00:00:000000https://naalakkersuisut.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=387c5dea-2792-4063-b620-ce76acfad1d9&languageKey=da-DKEuropaGrønlandKommuneqarfik SermersooqNuuk3273746Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger og Infrastruktur10Imaneq 1A - 6013900NuukDKDanmarkGRLGrønland3273746_logo_large.jpg3273746_logo_small.jpg164.19053320-51.69526280366397321DKDanmarkDKDanmark8FuldtidMagisterjobIkke kategoriseret010-07-202430-07-202410-07-202430-07-202473Administration206Konsulent og rådgivning366397321
Imaneq 1A - 601
3900NuukDKDanmark
da-DK

Vil du bidrage til Grønlands Infrastruktur? Departementet for Boliger og Infrastruktur søger en AC-fuldmægtig eller specialkonsulent

Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger og Infrastruktur

Nuuk

Indrykket
10-07-2024
Praktisk information
Oprettet
10-07-2024
Udløber
30-07-2024
Kviknummer
LJA-85587478
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Konsulent og rådgivning

Departementet for Boliger og Infrastruktur søger en AC-fuldmægtig
Har du lyst til at gøre en forskel for borgerne og bidrage positivt til vores arbejde med infrastrukturen på verdens største ø?

Trives du i en travl hverdag, hvor du kan bevare overblikket og sætte handling bag idéer? Så er det måske dig, vi mangler. Infrastrukturafdelingens opgavefelt spænder bredt, og vi søger derfor en dygtig medarbejder til vores maritime kontor, som kan lide at have mange bolde i luften.

Stillingen
Der er tale om en ledig stilling med ansættelse som AC-fuldmægtig. En kandidat med de rette kompetencer og tilstrækkelig erfaring kan på baggrund af en konkret vurdering tilbydes ansættelse som Specialkonsulent.

Generalist til Havneområdet
Infrastrukturafdelingen har et tæt samarbejde med de relevante Rigsmyndigheder om at tilrettelægge lovgivningen i Grønland, så den tager højde for de særlige forhold, der gør sig gældende i Grønland. Dette medfører en opgaveløsning, der bevæger sig i krydsfeltet mellem jura, politik og de faktiske forhold i lokalområdet.

Der er opgaver med stor politisk bevågenhed, hvor komplicerede problemstillinger skal formidles klart og tydeligt til eksempelvis eksterne interessenter eller det politiske niveau.

Havneområdet indebærer varetagelse af den Centrale Havnemyndighed, hvilket indebærer forvaltningen af lov om havne, samt håndtering af lokale interessenter som eksempelvis lokale havnemyndigheder og erhvervsdrivende. Internationalt er der samarbejde med udenlandske myndigheder og interesseorganisationer mv. Varetagelse af havneområdet indebærer endvidere et tæt samarbejde med Renoveringssekretariatet om de selvstyreejede havneanlæg. Der vil også være opgaver af teknisk karakter, som vedrører etablering af havne- og kajkonstruktioner.

Opgavefeltet spænder bredt og de konkrete opgaver på havneområdet vil løbende blive tilrettelagt i samspil med kontorchefen for det Maritime Kontor.

Arbejdsopgaver
For begge stillinger gælder, at du inden for dit ansvarsområde vil få opgaver såsom:

  • Projektledelse
  • Håndtering af politikudarbejdelse
  • Udarbejdelse af ny lovgivning
  • Politisk betjening
  • Møder med interessenter, samarbejdspartnere og deltagelse i arbejdsgruppemøder
  • Besvarelse af borgerhenvendelser
  • Besvarelse af høringer
  • Identifikation af udfordringer og opgaver
  • Optimering af kontorets opgaveløsning
  • Udarbejdelse af analyser, notater og løsningsforslag

Vores forventninger til dig
Vi lægger vægt på at du:
  • Har en relevant akademisk uddannelse
  • Kan sætte dig ind i tekniske og juridiske problemstillinger
  • Kan formidle viden og problemstillinger på et letforståeligt sprog
  • Arbejder systematisk og har organisatorisk sans
  • Forstår balancen mellem dansk og grønlandsk politik samt lovgivning på området
  • Kan analysere problemer og medvirke til at finde de rette løsninger
  • Kan samarbejde med kolleger i afdelingen og med samarbejdspartnere i Grønland og Danmark
  • Kan arbejde selvstændigt, men med forståelse for hvornår du skal sparre med kontorchefen eller andre kollegaer i afdelingen
  • Kan arbejde i en politisk ledet organisation
  • Kan have mange bolde i luften på en gang og løbende prioriterer i samarbejde med nærmeste leder

Kendskab til det grønlandske samfund, sprog og kultur er en fordel, men ikke et krav.

Erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation er klart en fordel, men ikke et krav. Er du nyuddannet vil vi gerne bruge tid på fagligt at understøtte dig og oplære dig. Vi forventer dog også du viser interesse for det grønlandske samfund og en interesse i at øge kendskabet til arbejdet i en politisk ledet organisation.

Udover ovenstående forventer vi, at du er diplomatisk, uformel og er med på et godt grin i løbet af din arbejdsdag.

Om os
Infrastrukturafdelingen består af 11 medarbejdere fordelt på to kontorer. Afdelingen varetager planlægningen, koordineringen og løsningen af diverse opgaver inden for luftfart, lufthavne, søfart, havne færdsel, trafik, post og telekommunikation. At arbejde i et departement betyder, at vi skal sikre at politikerne har de nødvendige beslutningsgrundlag og vi skal sikre at politikernes ønsker bliver ført ud i livet.

Arbejdet foregår i et travlt miljø, hvor arbejdsglæde og ansvar går hånd i hånd med høj faglighed og gode resultater, som vi kan være stolte af. Hverdagen er præget af godt humør i en ofte travl dagligdag. Vi er en arbejdsplads med højt til loftet, godt kollegialt fællesskab og respekt for, at arbejdsliv og familieliv skal hænge sammen.

Der er flere gange i løbet at året arrangementer for medarbejderne i Departementet. Dette indebærer blandt andet en årlig sejltur til Nuuk fjord, hvor der er rig mulighed for at samle bær, fange ørreder med hænderne eller blot at slappe af i den smukkeste natur.  

Sikkerhedsgodkendelse
For at komme i betragtning til stillingen kræves det, at du kan sikkerhedsgodkendes efter gældende regler. Medsend derfor indledningsvist udskrift af din straffeattest fra kriminalregisteret. Denne kan indhentes hos den lokale politimyndighed eller på: www.politi.gl/bestil-straffeattest/privat-straffeattest.

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der kan ikke anvises personalebolig til stillingerne. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Dato for tiltrædelse
1. august 2024, eller efter aftale.

Arbejdstid
40 timer ugentlig.

Dato for afholdelse af ansættelsessamtaler
Samtaler vil blive afholdt løbende.

Er du interesseret?
Har du spørgsmål til en af stillingerne, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Anders May på +299 34 52 63 eller mail amay@nanoq.gl.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, straffeattest samt andre
relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på akademikerjob.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Lignende job

Grønlands Selvstyre - Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Del dette job

Praktisk information
Oprettet
10-07-2024
Udløber
30-07-2024
Kviknummer
LJA-85587478
Jobtype
Fuldtid
Fag
Administration, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce